ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
המועצה התכנסה

לוחמי האש שנהרגו יוכרו כחללי מערכות ישראל?

בעקבות מותם של שני הכבאים באסון הבור בדיר אל אסד וזעקתן של האלמנות הטריות, התכנסה המועצה להנצחת החייל לדיון בדבר ההכרה בלוחמי האש שנהרגו כחללי מערכות ישראל

לוחמי האש שנהרגו יוכרו כחללי מערכות ישראל?
כבאים צילום: כב"ה ירושלים

המועצה הציבורית להנצחת החייל החליטה להמתין עם קבלת ההחלטה בדבר ההכרה בלוחמי האש שנפלו בעת מילוי תפקידם כחללי מערכות ישראל וזאת לאחר ששר הביטחון יואב גלנט שלח מכתב אל יו"ר המועצה שלמה מור יוסף וביקש ממנו להחליט רק לאחר שתישמע עמדת גופי הביטחון בנושא: הרמטכ"ל, המפכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד. כך דיווח הכתב הצבאי דורון קדוש בגלי צה"ל.

היועץ המשפטי של מערכת הביטחון, איתי אופיר, אמר בדיון: "יש היתכנות משפטית להכיר בלוחמי האש, אבל יש כמה בעיות". המכשולים שעומדים בפני ההחלטה הם, הצורך להכריז על הכבאות כגוף ביטחוני, וכן ועד העובדים של הכבאות שלא קיים כזה ביתר גופי הביטחון.

עורך הדין אופיר הבהיר כי אם תתקבל החלטה להכיר בכבאים - יש ליצור אחידות בין כל הגופים ולאפשר להם הכרה שכוללת גם הנצחה וקבורה צבאית, וגם תגמולים והטבות למשפחות השכולות.

בעוד כחודשיים המועצה תתכנס שוב, ותשמע את עמדותיהם של גופי הביטחון ביחס לסוגיה.

הדיון עלה לשיח בשבועות האחרונים בעקבות מותם הטראגי של שני הכבאים סמל דקל יהודה מרציאנו וסמל עדנאן אסעד בניסיון לחלץ צעיר פלסטיני שנפל לבור בדיר אל אסד. האלמנות שנותרו עם כמה יתומים רכים סיפרו בתקשורת איך הן מתמודדות אם האובדן הכבד והתפלאו כיצד נעדרת תמיכה כספית ממשפחות שכולות מבין לוחמי האש שנהרגו.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד