ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
גל מעצרים במדינה

דיווח: האיראנים ניסו להבריח נשק ללבנון באמצעות החמאס

נחשפה רשת איראנית שהעבירה נשק לחמאס בלבנון. בין העצורים גם קצין לשעבר בצבא לבנון. מרבית העצורים הינם אזרחים לבנונים שהופעלו או נוצלו על ידי חמאס

דיווח: האיראנים ניסו להבריח נשק ללבנון באמצעות החמאס
מישל אליאס פרנסיס צילום: Iran international

האם חמאס מכניס את תושבי לבנון להרפתקאות נוספות? גורם ביטחון בלבנון סיפר כי לאחרונה נחשפה פרשה גדולה ומביכה של הברחת ציוד איראני ללבנון, על ידי החמאס. לאור המבוכה עשו הצדדים כל מאמץ כדי למנוע את חשיפת האירוע ולצמצם התסבוכת עם הרשויות הלבנוניות, כך מדווח ערוץ Iran international.

על פי הדיווח, לפני מספר שבועות, ביצעו הכוחות הלבנוניים גל מעצרים שחשף פעילות הברחה של ציוד איראני לתשתית של החמאס בלבנון.

בין העצורים גם קצין לשעבר בצבא לבנון, מישל אליאס פרנסיס. מה שמגביר עוד יותר את את ההבנה של הלבנונים, על עומק החדירה וההתבססות של פעילות החמאס בלבנון. בנוסף נעצר גם מחמוד זכי שאהין. פלסטיני המתגורר בלבנון, וגם הוא נלקח לחקירה.

מרבית העצורים הינם אזרחים לבנונים שהופעלו או נוצלו על ידי החמאס לביצוע משימות המשרתות את הארגון תוך התעלמות והונאה של השלטונות הלבנוניים.

החמאס עשה מאמץ רב למנוע את פרסום הפרשה לאור התסבוכת שנוצר לארגון מול הלבנונים. הארגון קיבל סיוע רב ותמיכה מלבנון אך בפועל "ירק לבאר ממנה שתה" ומסכן את לבנון אמר אותו גורם. ארגון חמאס יודע כי לבנונים רבים חוששים, כי אין לחמאס כל בעיה להכניס את לבנון למלחמה לא לה.

הגורם הצבאי הלבנוני הסביר עוד כי הלבנונים מבינים כי שאיפותיו של החמאס הם להקים "עוד חיזבאללה" על אדמת לבנון ואת זה לא ניתן לקבל, גם אם יהיה צורך לפעול ביד קשה.

עוד מסר כי "החקירה נמשכת ובשלב זה לא ניתן למסור פרטים על גורמים נוספים הקשורים לפרשיה אך ניתן להעריך כי קיימים כאלה".

אנשי חמאס ומשפחותיהם התקבלו עד כה בלבנון בזרועות פתוחות, גם בזמנים שמדינות רבות לא הסכימו לקבל אותם, אולם כעת, הקשר עם כוחות הבטחון במדינה עומד בספק על רקע גל מעצרים שבוצע במהלך השבועות האחרונים והרשת שנחשפה.

שני העצורים העיקריים הם מחמד זכי שאהין, בן 50, איש חמאס מנצל את מעמד הקבע בלבנון לצורך מימוש פעילות לארגון - אולם זהותו נותרה עמומה.

מישל אליאס פרנסיס, בן 43 מתגורר בביירות לשעבר בכיר בצבא לבנון, מנהל עסק בשכונת מגוריו לציוד ביתי בשם "פאדי אליאס" ומאחורי הקלעים כיום ככל הנראה משמש גורם מרכזי עבור חמאס במדינה.

לבנון איראן חמאס חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד