ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
בדיקת משרד הכלכלה

החילונים משלמים יותר? רשת הטריפות מתבררת כיקרה ביותר

עושים קניות לחגים? מגיעים לרשתות המזון? מזמינים ברשת? שימו לב לפערי מחירים בין הרשתות! הבדיקה מציגה פערים של עד מאות אחוזים בין מוצרים שונים | פער של כ-32% בין הרשת היקרה לרשת הזולה שהם כ-826 ₪  

סופרמרקט/אילוסטרציה
סופרמרקט/אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בדיקה מס' 3 של סל המוצרים לרגל חגי תשרי מצא: עלות הסל הממוצע עלתה ב-30 שקלים לעומת הבדיקה הקודמת שנעשתה ביום7.9.2023.

ב'סל תשרי' 165 מוצרים מקטגוריות שונות: בשר דגים ועופות, פירות וירקות, מוצרי ניקוי וטואלטיקה, ומוצרים ייחודיים לחגי תשרי (דוגמת רימון, כרישה וכדומה) ועוד.

ממוצע סל המוצרים, עמד בתאריך 10.9.2023 על כ-3,033 ₪, והפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר עומד על כ-32% שהם 826 ₪.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים במחיר הגבוה ביותר היא רשת הטריפות "טיב טעם בסיטי" (3,422 ₪) הרשת שמכרה את סל המוצרים במחיר הזול ביותר היא "רמי לוי באינטרנט" (2,596.3 ₪).

בדקנו גם את חנויות האונליין: מנחשים כמה תוכלו לחסוך? מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ-21% שהם כ-535 ₪. 

אז מה נבדק?

כאמור, סל המוצרים לחגי תשרי גובש ע"י משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה לצרכנות בספטמבר-2022 והוא משמש גם בפרסום הנוכחי, ומתבסס על נתוני רשתות המזון שעובדו מאתר Pricez, במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין הרשתות הקמעונאיות השונות בשוק ואתרי האינטרנט שחלקן מפעילות, ולהציע לצרכנים אינפורמציה פשוטה ונגישה ביחס למחירי מוצרי צריכה הנרכשים על ידם לקראת החגים.

בחירת המוצרים הנכללים בסל נעשתה באמצעות מתודולוגיה סדורה - נבחרו קטגוריות המוצרים הנמכרות ביותר בשבוע שלפני חגי תשרי ב-2021, ומתוך כל אחת מקטגוריות המוצרים נבחר המוצר הנמכר ביותר . 

רשת "רמי לוי באינטרנט" ו-"רמי לוי" מציגות את המחיר הנמוך ביותר בסך 2,596 ₪ ו-2,651 ₪, בהתאמה. רשת הטריפות " טיב טעם בסיטי" מציגה את המחיר הגבוה ביותר בסך 3,422 ₪. 

רוצים לחסוך עוד – השוו בין עלות הסל בסניף ובין עלות הסל באינטרנט. ברוב הרשתות שמאפשרות להזמין באונליין תוכלו לחסוך לכם את ההגעה לסניף למצוא חניה עגלה לעמוד בתור ולקנות דברים שלא תכננתם, וגם לחסוך כמה שקלים (כמו ברמי לוי) או לשלם קצת יותר ברשתות אחרות.

 

יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד