כ' סיון התשפ"ד
26.06.2024
השב"כ מעריך שמדובר באיראנים

הסתה נגד אלוף פיקוד מרכז: הוצג כהיטלר

משתמש אנונימי העלה ציוץ מסית נגדו אלוף הפיקוד יהודה פוקס שהוצג כהיטלר רודן ודיקטטור. חשבון הטוויטר "פייק ריפורטר" ציין כי מדובר בפרסום של פרופיל מזויף. בסבירות גבוהה - חלק מרשת החשודה כהתערבות זרה | שב"כ: "בסבירות גבוהה כי מדובר בפרופיל פיקטיבי המתופעל על ידי גורמים איראנים"

הסתה נגד אלוף פיקוד מרכז: הוצג כהיטלר
האלוף יהודה פוקס צילום: פלאש 90

הסתה נגד אלוף בצה"ל: משתמש אנונימי בטוויטר, העלה היום תמונה של האלוף יהודה פוקס במדי נאצים כשהוא מוצג כהיטלר, לצד הכיתוב "יהודה פוקס הוא רודן ודיקטטור, המפעיל אמצעים דיקטטורים כדי להשתיק מי שיפרסם ביקורת נגדו". ראש הממשלה נתניהו דרש בדיקה וחקירה בעניין.

חשבון הטוויטר המתמחה במעקב אחרי פרופילים מזוייפים ציין כי "מדובר בפרסום של פרופיל מזויף. בסבירות גבוהה - חלק מרשת החשודה כהתערבות זרה שאנחנו חוקרים כבר כמעט שנה".

עוד דווח, כי אחד המאפיינים המרכזיים של חשבונות זרים הוא העתקת תוכן. אותו דבר קרה גם הפעם. אבל פרופילים זרים לא סתם מצייצים דברים. הם מתלבשים על שיח קיים. העובדה שחשבון זר הציג את יהודה פוקס כנאצי רק מלמדת שהם רואים בהשתלחות בו הזדמנות להעמיק את הקיטוב בישראל.

חשבון הטוויטר 'פייק ריפורטר' פירט את הדברים. "נשאלנו למה אנחנו סבורים שהפרופיל שהפיץ את התמונה של יהודה פוקס הוא זר. 5 סיבות".

1. סגנון שפה: שימוש תכוף בטעויות בעברית וסגנון ביטוי שחוזר אצל פרופילים זרים (לא רק שגיאות כתיב, גם טעויות תחביריות אופייניות).

2. שימוש בקריקטורות - מאפיין זרים.

3. שימוש בהאשטגים - כנ"ל.

4. העתקת תוכן - לחשבון הנ"ל אין תוכן מקורי, כמעט כולו מועתק מרחבי הרשת.

5. וחשוב ביותר- החשבון עובד בקשרים משותפים עם רשת זרה גדולה שאנחנו עוקבים אחריה מזה חודשים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: ראש הממשלה נתניהו דורש בדיקה וחקירה בעניין הציוץ שפורסם נגד האלוף יהודה פוקס. ראש הממשלה נתניהו מגנה את ההסתה ונותן גיבוי מלא למפקדי צה"ל.

משב"כ נמסר כי מבדיקות שבוצעו על ידי שב"כ ביחס לפרופיל שבאמצעותו פורסמה היום תמונתו של האלוף יהודה פוקס, מפקד פיקוד מרכז במדים של נאצי, מוערך בסבירות גבוהה כי מדובר בפרופיל פיקטיבי המתופעל על ידי גורמים איראנים.

יצויין כי מזה זמן מקדמת איראן קמפיין רשתי כולל, שמטרתו לפלג את החברה בישראל ולערער את יציבותה, ומוערך כי פרסום התמונה היום הינו חלק מקמפיין זה.

בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד