כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
לקראת השובע הגורלי

סקר חדש: האם הממשלה והכנסת חייבות לקיים את פסיקת בג"ץ?

סקר חדש בחן למי הציבור מאמין יותר לנתניהו שטוען כי הוא מעדיף פשרה או לגנץ שטוען שהכל נועד כדי למשוך זמן. על פי התוצאות, 51% מהנשאלים העידו כי הם מאמינים לגנץ, 33% לנתניהו, 16% אמרו כי לא יודעים. וגם: כמה מבוחרי הליכוד חושבים שהממשלה לא צריכה להקשיב לבג"ץ?

סקר חדש: האם הממשלה והכנסת חייבות לקיים את פסיקת בג"ץ?
נתניהו וגנץ בפיקוד דרום צילום: לע"מ

לקראת השבוע הדרמטי בבית המשפט העליון סקר חדש שפורסם ב'אולפן שישי' בחן למי הציבור מאמין יותר - לראש הממשלה בנימין נתניהו שטוען כי הוא חותר להסכמות או ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שטוען כי נתניהו מנסה למשוך זמן.

על פי התוצאות, 51% מהנשאלים העידו כי הם מאמינים לגנץ, 33% לנתניהו, 16% אמרו כי לא יודעים.

במקביל, 60% מהנשאלים השיבו כי טובתו האישית של נתניהו היא שמניעה אותו, לעומת 34% שאמרו כי טובת המדינה עומדת בראש מעייניו. בקרב מצביעי הליכוד 31% סבורים כי נתניהו מעדיף את טובתו האישית, ו-64% מעידים כי הוא מעדיף את טובת המדינה. 

44% מהציבור השיבו כי טובתו האישית של יו"ר האופוזיציה לפיד היא שמניעה אותו, לעומת 37% שהעידו כי טובת הציבור. מנגד, 55% מהציבור חושבים שהוא שם את טובת המדינה לפני טובתו האישית, בניגוד ל-26% בלבד שחושבים כי טובתו האישית ניצבת קודם לכן.

משתתפי הסקר נשאלו בנוסף האם לדעתם הממשלה והכנסת חייבות לקיים את פסיקת בג"ץ? 49% מהנשאלים אמרו כי יש לקיים את הפסיקה, ו-29% העידו כי אין חובה כזו.

בקרב מצביעי הליכוד - 43% שגורסים כי אין לקיים את הפסיקה, ו-29% - פחות משליש אומרים שחובה לקיים את הפסיקה. 

 

יאיר לפיד בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}