כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"ישראל צריכה ללכת לבחירות"

גנץ בהצהרה: "איני סומך על נתניהו, שעושה קודם כל מה שטוב לו"

ח"כ בני גנץ הגיב למתווה הנשיא ולקריאתו של ראש הממשלה נתניהו לחזרה לשולחן הדיונים. גנץ אמר: "המציאות הוכיחה שאין עם מי לדבר". עוד הוסיף: "מתווה הרצוג הוא לא מתווה החלומות אבל הוא בסיס לדיון" | לדבריו, "הממשלה הזו לא כשירה לנהל מדינה. צריך ללכת לבחירות"

גנץ בהצהרה: "איני סומך על נתניהו, שעושה קודם כל מה שטוב לו"
ח"כ בני גנץ בטקס המחנה הממלכתי צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר 'המחנה הממלכתי', חבר הכנסת בני גנץ נאם הערב (שלישי) בפתח כנס פעילים וראשי מטות של המחנה הממלכתי והתייחס לראשונה למתווה ההסכמות שהציג נשיא המדינה. גנץ אמר: "מתווה הרצוג הוא לא מתווה החלומות אבל הוא בסיס לדיון".

בליכוד הגיבו: "גנץ ממשיך בחרמות ושוב בורח מכל ניסיון להגיע להסכמות. אפס במנהיגות, אפס בממלכתיות".

מוקדם יותר הערב פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר המחנה הממלכתי חה"כ בני גנץ וקרא לו לשוב להידברות על מנת להגיע להסכמות סביב הרפורמה המשפטית.

נתניהו אמר: "אני רוצה לפנות לבני גנץ. יש בינינו הרבה מחלוקות, אבל יש בינינו גם הרבה מן המשותף. לשנינו קוראים בנימין. שנינו נלחמנו בשדה הקרב נגד אויב משותף. והיום רוב העם מצפה מאיתנו שנעשה משהו למען מטרה משותפת. הוא רוצה שנגיע להסכמות".

בפתח נאומו היום אמר גנץ: "המחנה הממלכתי היא סיעה ששמה את האינטרסים של מדינת ישראל ואזרחיה - לפני הכל. והמדינה לצערי, נמצאת היום תחת סכנה ברורה ומיידית – וללא ידיים יציבות וחזקות שאוחזות בהגה... אין ראש ממשלה אפקטיבי בישראל – ואיש הישר בעיניו יעשה".

מדבריו של בני גנץ בהצהרה

"מול כל אלו, וביחד עם שותפים רבים, אנחנו מובילים אופוזיציה שנאבקת על המדינה – ברחובות -יחד עם המחאה החשובה ומעוררת ההשראה. בכנסת, וכאן המקום להודות לחברי הכנסת שלנו על לילות לבנים רבים שהם עושים בוועדות ובמליאה. בשטח – יחד איתכם הפעילים שלנו, תודה לכם.
אבל אנחנו לא רק אופוזיציה – אנחנו גם אלטרנטיבה", הוסיף.
  
עוד אמר: "אנחנו ניצבים מול איום על הדמוקרטיה שלנו ושיטת המשטר, מול ממשלה שמובלת על ידי קיצוניים שלא רוצים לתקן או לעשות רפורמה. שרוצים שליטה פוליטית לא מרוסנת על מערכת המשפט, ולא רק עליה - גם על התקשורת, גם על מערכת החינוך, גם על המוסדות הכלכליים וגם על כל המערכת הציבורית. אנחנו נמצאים מול שסע שפוגע בחוסן הישראלי שתמיד היה מקור העוצמה של מדינת ישראל, כמו במלחמת יום הכיפורים שבה הגיבורים שבטנקים, במטוסים ובשטח ניצחו, והצילו את מדינת ישראל במחיר כבד מנשוא".
 
"איני סומך על נתניהו, שעושה קודם כל מה שטוב לו, ורק אחר כך מה שנכון למדינה. אבל מנהיגות, צריכה לשים את השיקול הממלכתי, ואת טובת המדינה בראש. אני מבקש להזכיר לציבור – המטרה שלנו היא לא להגיע למשבר חוקתי שיקרע את העם, אלא לשמור על הדמוקרטיה ולהימנע ממנו אם ניתן. זו האחריות של כל מנהיג, ולצערי נתניהו ושותפיו החליטו לגרור את מדינת ישראל למשבר העמוק בתולדותיה", אמר.
  
"כפי שאתם יודעים, בימים האחרונים פנה אלי נשיא המדינה שעושה מאמצים כנים למנוע את השבר הגדול, והציג מתווה שלדבריו היה מסוכם עם ראש הממשלה. מלכתחילה אמרתי לנשיא, שאני מתקשה לראות את הקואליציה תומכת במתווה הזה, אבל חובתנו לנסות - באחריות ובזהירות הנדרשת ללמוד את מה שיש בו. המתווה שהוצג, ועיקריו פורסמו בתקשורת, אינו מתווה החלומות שלנו. היינו נכונים לדון בו כבסיס, בכדי לעצור את ההפיכה המשטרית והפגיעה במדינת ישראל".
  
"היינו מוכנים, מתוך הבנה שכשאנחנו נהיה בשלטון, נוביל תהליך רחב יותר שיבצר את שלטון החוק ויעגן את כללי המשחק הממשליים והדמוקרטים בהסכמות רחבות. אתמול קיימנו התייעצויות וניתחנו את ההצעה – עד רמת הפסיק. מבלי להיכנס לפרטים אומר – שהעיקרון הראשון היה, שאם נגיע להסכמה – אליה לא הגענו, קודם כל תתוקן עילת הסבירות ויחוקק בחוק יסוד "חוק ההגנה", ורק אחריו יעשו תיקונים אחרים", כך לדברי גנץ.

גנץ הוסיף: "אינני יודע אם נתניהו הוא שותף של הקיצונים מהאינטרסים האישיים שלו או שבוי שלהם מתוך חולשה. מה שברור הוא שבישראל שולטות ממשלת מיעוט קיצונית. ממשלה שהרוב שלה לא משקף את רוב הציבור. אפילו לא את רוב הציבור שבחר בה. מיעוט קיצוני, שאין לו רוב בעם – החליט לפרק את הערכים הדמוקרטיים של מדינת ישראל. המיעוט הזה מדרדר אותנו לעבר התהום. בעת הזו, המשבר הזה יגיע לפרקו המשפטי".

עוד אמר גנץ, על רקע הסקרים המחמיאים לו כמפלגה הגדולה ביותר לו הבחירות היו היום: "הממשלה הזו לא כשירה לנהל מדינה. נתניהו צריך לפזר את הכנסת ומדינת ישראל צריכה ללכת לבחירות שיאפשרו איחוי של החברה הישראלית".

יצחק הרצוג הצהרה לתקשורת בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד