כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"לא ניתן להיעתר"

בג"ץ דחה שוב את בקשת הדחיה: הדיון בעילת הסבירות יתקיים כמתוכנן

בג"ץ דחה את בקשת הממשלה והורה שהדיון על עילת הסבירות יתקיים כמתוכנן | הסיבה:"בהינתן ההרכב המורחב שנקבע ונוכח אילוצי היומן לא ניתן להיעתר לבקשה לדחיית הדיון הקבוע"

בג"ץ דחה שוב את בקשת הדחיה: הדיון בעילת הסבירות יתקיים כמתוכנן
אילוסטרציה צילום: דוברות הרשות השופטת

בגץ דחה שוב את בקשת הממשלה לדחיית הדיון בעילת הסבירות. הדיון יתקיים ב12 בספטמבר בהרכב של 15 שופטים. כזכור, הממשלה הגישה בשנית בקשה לדחיית הדיון בביטול עילת הסבירות עד תחילת חודש אוקטובר. הנימוק היה בעקבות פרסום עמדתה של היועצת המשפטית לממשלהשיש לבטל את החוק.

עו"ד אילן בומבך אמר כי "לאחר עיון ראשוני בתשובת היועמ"שית מהיום, התחוור כי היועמ"שית נוקטת בעמדה הקיצונית ביותר שבנמצא, כאשר היא תומכת בסעד הקיצוני ביותר הקיים במשפט הישראלי – הכרזה על בטלות של חקיקת יסוד".

לפני כשבוע בית המשפט העליון דחה בפעם הראשונה את בקשת הממשלה לדחות את הדיון בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות בתגובה לטענת עו"ד בומבך כי יש לדחות את הדיון בשל החתונה של בנו, השופטים החליטו להקדים את הדיון לשעה 8:30 בבוקר.

אמש, לאחר שפורסם כי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לא תבקש דחייה בעתירה נגד כינוס הוועדה לבחירת שופטים - על אף דרישתו של שר המשפטים יריב לוין, בג"ץ הודיע כי הוא נעתר לבקשת שר המשפטים יריב לוין ואישר דחיה בדיון שעתיד היה להתקיים בחמישי הקרוב, והוא יתקיים ב-19 בספטמבר.

עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד