כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
לקראת כינוס הוועדה

"קריאה לשר ארבל: "צרף את משרד הבריאות לרפורמת היבוא

משרד הבריאות, בין האחראים הראשיים לעיכוב ביצוע רפורמת היבוא ● כך עולה מפניה דחופה של פורום קהלת לשר ארבל, בבקשה שיתערב להכנסת משרד הבריאות תחת רפורמת היבוא כדי להוריד חסמי רגולציה ולגרום להורדת מחירים במוצרים רבים

"קריאה לשר ארבל: "צרף את משרד הבריאות לרפורמת היבוא
משה ארבל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחר (רביעי) תתכנס ועדת יוקר המחיה בראשותו של שמואל סלבין, כדי להכריע האם משרד הבריאות יכנס לרפורמה היבוא שמובילים משרד הכלכלה ומשרד האוצר. כזכור, רפורמת היבוא, היא רפורמת הדגל של שר הכלכלה ניר ברקת שנועדה לחולל מהפכה ביבוא תוך ביטול תקנים מיותרים, גיוון היצע המוצרים בשוק והגדלת התחרות, שתגרום להורדת מחירים משמעותית ולהקל על יוקר המחייה.

לפי מכתב ששלחו השבוע פורום קהלת והגיע לידי בחדרי חרדים, משרד הבריאות הוא הרגולטור שמגביל את המספר הרב ביותר של מוצרים ביבוא לישראל. גם רפורמות שמשרד הבריאות התחייב לבצע, לא מיושמות בגלל עודף תקנות וחסמים שמשרד הבריאות מסרב לשנות.

המחלוקת בין משרדי האוצר והכלכלה למשרד הבריאות, נוגעת להקלה ביבוא מוצרי מזון וטואלטיקה לישראל, והחלת הכלל "מה שטוב לאירופה, טוב לישראל", גם על פריטי היגיינה וטואלטיקה רבים. כך בין השאר מציינים בפורום קהלת את פערי המחירים הגבוהים בין ישראל למקומות אחרים בעולם במוצרים כמו משחות שיניים, שמפו וסבונים, דיאודורנטים, צבע לשיער ועוד מוצרים רבים.

לדברי גורמים המקורבים לוועדת יוקר המחיה, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, פועל רבות על מנת שרפורמת היבוא לא תחול על משרד הבריאות וכך תמנע הורדת מחירים באלפי מוצרי היגיינה, טואלטיקה ומזון שנמצאים תחת תקינה אירופאית מחמירה, אך לא מאושרים לפי תקני משרד הבריאות בישראל.

בפניה ששלחו פורום קהלת לשר הבריאות משה ארבל, הם מבקשים ממנו להתערב ולצרף את משרד הבריאות לרפורמה. "משרד הבריאות הוא המשרד המוביל בהגבלת כניסת מוצרים לישראל, הרפורמות הקודמות אליהן התחייב המשרד לא מיושמות לאור החריגות הרבות שהוכנסו לרגולציה האירופאית. אנחנו פונים אליך בבקשה להצטרף לרפורמה ביבוא, להוריד את חסמי הרגולציה הרבים, לפתוח את השוק לתחרות ולהוריד מחירים לצרכן הישראלי הכורע תחת נטל יוקר המחיה".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד