כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
לקראת חגי תשרי

פער מטורף של 815₪: משרד הכלכלה קובע - זו הרשת הזולה ביותר

ממוצע סל המוצרים, עמד בתאריך 3.9.2023 על כ-3,025 ₪, והפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר עומד על כ-31% שהם 815 ₪

פער מטורף של 815₪: משרד הכלכלה קובע - זו הרשת הזולה ביותר
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הכלכלה והתעשייה יוצא במבצע לבדיקה ולהשוואת מחירים לקראת חגי תשרי. בהמשך לבדיקה החודשית, הכוללת 68 מוצרים שנבחרו על ידי הלמ"ס, נבחנים החודש 165 מוצרים הנמצאים ב-35 רשתות בפריסה ארצית ואתרי אינטרנט, במטרה לספק לצרכנים מידע אודות פערי המחירים והשוואה שתאפשר להם לדעת, לקראת החג, מה עלות הסל ברשת בה הם נוהגים לבצע את הקניות ואת הפער בעלות מול רשתות אחרות. 

ב'סל תשרי' 165 מוצרים מקטגוריות שונות: בשר דגים ועופות, פירות וירקות, מוצרי ניקוי וטואלטיקה, ומוצרים ייחודיים לחגי תשרי (דוגמת רימון, כרישה וכדומה) ועוד.

ממוצע סל המוצרים, עמד בתאריך 3.9.2023 על כ-3,025 ₪, והפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר עומד על כ-31% שהם 815 ₪.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים במחיר הגבוה ביותר היא רשת הטריפות "טיב טעם בסיטי" (3,440 ₪) הרשת שמכרה את סל המוצרים במחיר הזול ביותר היא "רמי לוי באינטרנט" (2,625.3 ₪).

בדקנו גם את חנויות האונליין: מנחשים כמה תוכלו לחסוך? מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ-16% שהם 425 ₪. 

רשת "רמי לוי באינטרנט" ו-"רמי לוי" מציגות את המחיר הנמוך ביותר בסך 2,625 ₪ ו-2,631 ₪, בהתאמה. רשת " טיב טעם בסיטי" מציגה את המחיר הגבוה ביותר בסך 3,440 ₪. 

מיכל פינק, סמנכ"ל אסטרטגיה ומדיניות במשרד הכלכלה והתעשייה אמרה: "ערנות ונחישות הצרכנים היא הכרחית להפחתת יוקר המחיה. אנו ממליצים לצרכנים להשוות מחירים בין מוצרים שונים, לפצל קניות בין רשתות שונות במידה ונמצאים פערים משמעותיים בין מוצרים, לא להתפתות דווקא למותגים מוכרים ולנסות גם מוצרים חדשים, לבצע קניות ברשת, להשוות באפליקציות ועוד. המאבק ביוקר המחיה משותף לממשלה ולצרכנים והשגם בו יגיעו בפעולה משותפת".

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד