כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הגיע הזמן ללכת

רוב המצביעים הדמוקרטים: ביידן זקן מדי ועליו לפרוש

הגיע הזמן ללכת: שני שליש מן המצביעים למפלגה הדמוקרטית אומרים כי ביידן זקן מדי ועליו לפרוש

רוב המצביעים הדמוקרטים: ביידן זקן מדי ועליו לפרוש
ג'ו ביידן/ דונלד טראמפ צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ/unsplash

בסקר חדש של ה'וול סטריט ג'ורנל', רוב האמריקנים, כולל רוב דמוקרטי, הביעו ספקות לגבי גילו וכשירותו של הנשיא ג'ו ביידן לכהונה שנייה בבית הלבן.

הסקר גילה כי 73% מהאמריקאים חושבים שהנשיא בן ה-80 ביידן עשוי שלא להיות כשיר פיזית לעוד ארבע שנים בתפקיד. אפילו בתוך המפלגה הדמוקרטית, שני שליש מהנשאלים הצביעו את החשש הזה. הממצאים מדגישים תפיסה רווחת שגיל יכול להיות גורם מרכזי במרוץ לנשיאות ב-2024.

הסקר בחן גם קרב חוזר אפשרי בין הנשיא ביידן לנשיא לשעבר דונלד טראמפ. התוצאות הראו ששני המועמדים עם 46% בהתמודדות פוטנציאלית בבחירות הכלליות. החששות לגבי גילו של טראמפ בלטו גם הם, כשקצת פחות מ-50% מהמצביעים הביעו הסתייגות מיכולתו של הנשיא לשעבר בן ה-77 לכהן ביעילות.

לגבי מנהיגות, יותר מצביעים האמינו שטראמפ מוכן נפשית לתפקיד בהשוואה לביידן. מנגד, הנשיא המכהן החזיק ביתרון בקטגוריות של יושר וחביבות.

הסקר גם התעמק בסנטימנט הציבורי בנוגע לבעיות המשפטיות המתמשכות של טראמפ, וחשף דעות מעורבות. בקרב המשיבים, 37% ציינו כי ארבעת כתבי האישום הפליליים נגד טראמפ השנה יפחיתו את הסיכוי שהם יצביעו עבורו, בעוד 24% אמרו שזה יגדיל את הסיכוי שהם יצביעו עבורו, ו-35% טענו שלא תהיה לכך השפעה על ההחלטה שלהם.

 

דונלד טראמפ ג'ו ביידן בחירות ארצות הברית הבחירות לנשיאות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד