כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
כ-100 תקריות

סינים מתחזים לתיירים ומנסים לרגל אחר מתקנים צבאיים

אזרחים סינים היו מעורבים בכ-100 תקריות בהן הם ניסו לגשת למתקנים צבאיים אמריקאים כדי לדלות מידע ולהעביר לממונים בסין

סינים מתחזים לתיירים ומנסים לרגל אחר מתקנים צבאיים
אזרחים סינים צילום: unsplash

אזרחים סינים מתחזים לתיירים ומנסים לדלות מידע מבסיסים צבאיים ואתרים רגישים אחרים בארה"ב. הנסיונות היו לא פחות מ-100 פעמים בשנים האחרונות, כך לפי גורמים אמריקאים, שמתארים את התקריות "איום ריגול פוטנציאלי".

משרד ההגנה, ה-FBI וסוכנויות אחרות ערכו סקירה בשנה שעברה כדי לנסות להגביל את התקריות הללו, שבהן מעורבים אנשים שניסו בטעות או בכוונה - להגיע לבסיסי צבא ארה"ב ולמתקנים אחרים ללא אישור מתאים. הם עלולים להיות אזרחים סינים שנמצאו בסמוך למתקני טילים אמריקאיים בניו מקסיקו, וצוללנים השוחים במים עכורים ליד אתר שיגור רקטות של ממשלת ארה"ב בפלורידה.

התקריות, שגורמים אמריקאים מתארים כסוג של ריגול, נועדו כנראה לבחון שיטות אבטחה במתקני צבא ארה"ב ובאתרים פדרליים אחרים. גורמים שמכירים את הנוהג אומרים שהאנשים הם בדרך כלל אזרחים סינים שנדרשים לדווח לממשלה הסינית, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

גורמים בבית הלבן ובמשרד לביטחון המולדת סירבו להגיב, שגרירות סין בוושינגטון ערערה על הפרסום. "הטענות הרלוונטיות הן רק בדיות בכוונה רעה", אמר ליו פנגיו, דובר השגרירות הסינית. "אנו קוראים לגורמים הרלוונטיים בארה"ב לנטוש את מנטליות המלחמה הקרה, להפסיק עם האשמות חסרות בסיס, ולעשות דברים נוספים שתורמים להגברת האמון ההדדי בין שתי המדינות והידידות בין שני העמים".

בשנת 2019, אישה סינית נידונה לשמונה חודשי מאסר לאחר שהורשעה בכניסה לא חוקית לאחוזת מר-א-לאגו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה. היא נכנסה לאחוזה כשהיא נושאת שני דרכונים, ארבעה טלפונים סלולריים ומוצרי אלקטרוניקה אחרים.

ארצות הברית תיירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד