כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
פגישת הדיקטטורים

קים ג'ונג און ופוטין מתכננים להיפגש ברוסיה לתאם עסקת נשק

מנהיג קוריאה הצפונית צפוי לבקר ברוסיה בקרוב ולהיפגש עם פוטין כדי לתאם העברת נשק קוריאני לרוסיה. הוא צפוי לחצות את הגבול באמצעות רכבת משוריינת ולהיפגש עם פוטין בוולדיוודסטוק במזרח רוסיה. צפון קוריאה תספק לרוסיה פגזי ארטילריה וטילים נגד טנקים בתמורה לסיוע רוסי בתחום הלוויינים והצוללות הגרעיניות

קים ג'ונג און ופוטין מתכננים להיפגש ברוסיה לתאם עסקת נשק
דגלי צפון קוריאה - רוסיה על רקע הקרמלין צילום: Pixabay

קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית, מתכנן לנסוע החודש לרוסיה כדי להיפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין כדי לדון בעסקת נשק למלחמתה באוקראינה ולשיתוף פעולה צבאי נוסף, כך על פי הדיווח ב'ניו יורק טיימס'.

בגיחה נדירה מארצו, קים אמור ליסוע מפיונגיאנג, בירת צפון קוריאה, כנראה ברכבת משוריינת, לוולדיוודסטוק בחוף האוקיינוס ​​השקט של רוסיה, שם ייפגש עם פוטין, כך אמרו גורמים רשמיים. קים אולי גם יגיע למוסקבה, אם כי זה לא בטוח.

על פי הדיווח, פוטין רוצה שקים יתן לרוסיה פגזי ארטילריה וטילים נגד טנקים, וקים רוצה שרוסיה תספק לצפון קוריאה טכנולוגיה מתקדמת ללוויינים וצוללות גרעיניות, כך אמרו גורמים רשמיים. קים גם יבקש סיוע של מזון עבור אזרחי מדינתו המורעבים.

שני המנהיגים יפגשו בקמפוס של האוניברסיטה הפדרלית במזרח הרחוק בוולדיוודסטוק, כדי להשתתף בפורום הכלכלי המזרחי, שאמור להימשך בין 10 ל-13 בספטמבר, לפי הגורמים הרשמיים קים גם מתכנן לבקר ברציף 33, שם עוגנות ספינות חיל הים מהצי של רוסיה.

הרעיון לביקור ברוסיה הגיע מהביקור של שר ההגנה סרגיי שויגו ביולי האחרון בצפון קוריאה לרגל חגיגת 70 שנה על 'הניצחון' של הצפון על כוחות דרום קוריאה וארה"ב במלחמת קוריאה ב-1953, כך אמרו גורמים רשמיים. המלחמה בת שלוש השנים נעצרה ב-1953 בהסכם קיפאון ושביתת נשק, ושתי הקוריאות עדיין נמצאות במלחמה רשמית.

קים לקח את שויגו לתערוכה של כלי נשק וציוד צבאי שכללה טילים בליסטיים שנאסרו על ידי האו"ם. במהלך הפגישה, קים הציע לשויגו אפשרויות לשיתוף פעולה צבאי גדול יותר והזמין את פוטין לבקר בצפון קוריאה, כך אמרו גורמים רשמיים. אך שויגו הציע הצעה נגדית, והציע לקים לנסוע לרוסיה.

 

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד