ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
יאבק בתכנים אנטישמיים

חבר הפרלמנט מודאג משימוש בכספי האיחוד להסתה נגד יהודים

חבר הפרלמנט האירופי כריסטיאן תרס הגיע השבוע לביקור בשומרון כאורחו של ראש מועצת שומרון, כדי ללמוד את המקום ולהילחם בהעברת כספים של האיחוד האירופי לרשות הפלסטינית. יוסי דגן: "האיחוד האירופי מממן בתי ספר שקוראים לרצוח ולשנוא יהודים. אני בטוח שמשלם המיסים האירופי לא מודע לכך"

חבר הפרלמנט מודאג משימוש בכספי האיחוד להסתה נגד יהודים
חבר הפרלמנט האירופי כריסטיאן תרס עם יוסי דגן צילום: מועצה אזורית שומרון

עליית מדרגה במלחמה כנגד ספרי הלימוד האנטישמים ברשות הפלסטינית. השבוע הגיע לביקור ראשון בשומרון, חבר הפרלמנט האירופי כריסטיאן טרס, שהפך להיות שותף פעיל למאבק כנגד ספרי ההסתה כנגד יהודים בבתי הספר ברשות הפלסטינית.

טרס פגש לראשונה את ראש מועצת שומרון בכנס אותו הובילה יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון בפרלמנט האירופי ובו דיברו בין השאר בנותיה של אסתר הורגן הי"ד, שנרצחה באופן אכזרי בפיגוע סמוך לביתה לפני כשנתיים וחצי. תרס התרגש עמוקות מדברי הבנות היתומות, ושם לו למטרה להלחם בהסתה של 'הרשות הפלסטינית' בבתי הספר כנגד יהודים וקרא לעצור את העברות הכספים מהאיחוד האירופי לרשות הפלסטינית כל זמן שאלו מכניסים לבתי הספר ספרים אנטישמים הקוראים לרצוח יהודים.

השבוע כחלק מכוונתו ללמוד את הנושא לעומק הגיע תרס לראשונה לישראל כאורח של מועצה אזורית שומרון וראש מועצת שומרון.

טרס יקדם יחד עם ראש מועצת שומרון את המאבק במימון של האיחוד האירופי את הרשות הפלסטינית כל זמן שבבתי הספר שלה נלמדים תכנים אנטישמים הקוראים לפגוע ביהודים.

במהלך הביקור שהתפרש על פני שבוע סייר תרס במרפסת של המדינה בפדואל המשיך למפעל בברקן שם נחשף לעבודה המשותפת של ישראלים ופלסטינים במפעלים, ביקר ביקב כביר, יקב טורא, והר כביר וכן נפגש יחד עם דגן עם שר הכלכלה ניר ברקת, שרת התחבורה מירי רגב, השר עמיחי אליהו, ח"כ אריאל קלנר המשמש כיו"ר המשלחת לקשרים בין הכנסת לפרלמנט האירופי, וח"כ צבי סוכות.

ראש המועצה האזורית יוסי דגן ברך את טרס ואמר: "חבר הפרלמנט כריסטיאן טרס הוא חבר אמת של ישראל וההתיישבות ושותף פעיל למאבק בתעשיית ההסתה והאנטישמיות של הרשות הפלסטינית הרצחנית. אני בטוח שמשלם המיסים באירופה לא מודע לכך שכספו הולך לרשות הפלסטינית שמלמדת בבתי ספר כי זו מצווה לרצוח יהודים. יש להלחם בכך בכל הכח. אנחנו נמשיך להילחם את המלחמה הצודקת של מדינת ישראל, והעם היהודי בפרלמנט האירופי ובעולם כולו".

חבר הפרלמנט האירופי כריסטיאן טרס מסר: "זהו הביקור הראשון שלי בישראל, במיוחד באזור שומרון, ואני מאוד שמח שהייתה לי ההזדמנות להבין טוב יותר את ההתמודדויות הנוכחיות. דבר אחד שמדאיג אותי ורבים מעמיתיי בפרלמנט האירופי הוא השימוש של הרשות הפלסטינית בכספי האיחוד האירופי כדי להדפיס ספרים שמעוררים שנאה כלפי היהודים. זה רק מזין ומקדם את הסנטימנט האנטי-יהודי, שבמקרים מסוימים גורם לפיגועי טרור. ברור שזה חייב להיפסק, ועמיתיי ואני מחויבים לעבוד יחד כדי לוודא שלא נעשה שימוש בכספי האיחוד האירופי כדי להחדיר לדורות הבאים לשנאת יהודים".

אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד