ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
במסגרת הפגישה

מסמך הבנות לכלכלה וחדשנות נחתם בין ישראל ויפן

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת נפגש בתל אביב עם שר הכלכלה והמסחר של יפן מר יסוּטוֹשי נישימוּרה שהגיע בליווי משלחת עסקית של 80 חברות יפניות לישראל | השר ברקת והשר נישימורה חתמו על מסמך הבנות לכלכלה וחדשנות בין ישראל ויפן

מסמך הבנות לכלכלה וחדשנות נחתם בין ישראל ויפן
אילוסטרציה צילום: unsplash

שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ ניר ברקת נפגש היום (שני) עם שר הכלכלה, המסחר והתעשייה של יפן, מר יסוּטוֹשי נישימוּרה (Yasutoshi NISHIMURA). ביקורו של השר נישימורה מתקיים בהמשך לסדרת פגישות שהתקיימו בחודשים האחרונים עם בכירי ממשל יפנים, בהם שר הדיגיטל הלאומי, ושר הכלכלה המדינתי, ועל רקע ביצוע סקר היתכנות הדדי בישראל וביפן לבחינת האפשרות לפתיחת מו"מ להסכם סחר חופשי בין המדינות.

במסגרת הפגישה חתמו השר ברקת והשר נישימורה על פרוטוקול הדיאלוג הרביעי לכלכלה וחדשנות בין ישראל ויפן. הדיאלוג מהווה הזדמנות למשרדי ממשלה משתי המדינות לדון בענייני כלכלה, מסחר ושיתופי פעולה.

בנוסף, במהלך הפגישה הצדדים דנו בדרכים למימוש וקידום הפוטנציאל הרב שביחסי הסחר בין המדינות, והשר ברקת הכריז על ביקור רשמי ביפן באוקטובר הקרוב במסגרתו יוביל משלחת עסקית של חברות ישראליות וכן יקיים סדרת פגישות רשמיות עם גורמי ממשל, עסקים, אקדמיה ועוד.

בהמשך היום, נפתח במעמד שרי הכלכלה- השר נישימורה והשר ברקת, הפורום העסקי ישראל-יפן, בנוכחות גורמי ממשל משני הצדדים. לסיום, נחתמו בנוכחות השרים שני מזכרי הבנות עסקיים בין חברות יפניות לחברות ישראליות.

נתוני סחר: בשנים האחרונות חלה פריחה ביחסי ישראל ויפן על פני קשת רחבה של תחומים. היקף הסחר של סחורות ושירותים בין ישראל ויפן לשנת 2022 עמד על 3.388 מיליארד דולר, אשר מורכב מיצוא של 1.313 מיליארדי דולר (16% יותר מ-2021) ויבוא של 2.075 מיליארדי דולרים. יצוא הסחורות ליפן הינו מגוון והענפים המובילים הם: מכונות ומכשירים מכניים, ציוד חשמלי, מכשירים וכלים אופטיים, מכשירים רפואיים, מוצרים כימיים ותכשירי מזון מעובדים. הענפים המובילים ביבוא הם: מכונות ומכשירים מכניים, ציוד חשמלי וכלי רכב. ההשקעות היפניות בסקטור ההייטק הישראלי זינקו בשנת 2021 להיקף של כ-3 מיליארד דולר, אשר היוו באותה שנה כ-12% מסך ההשקעות הדומות. על אף ששנת 2022 התאפיינה בירידה משמעותית בהיקף ההשקעות הזרות, נרשמו לפחות 67 עסקאות בהיקפים מוערכים של 1.6 מיליארד דולר בין חברות יפניות לישראליות.

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד