כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
אלו הסיבות

למרות ההצהרות החגיגיות: החלב המיובא מתעכב

ביוחננוף טענו כי יביאו חלב מטורקיה אך לטענת משרד הבריאות עדיין לא הגיש את המסמכים הדרושים | טורקיה לא באיחוד האירופי וכדי לייבא מזון ממנה יש צורך בהיתר מורכב יותר

למרות ההצהרות החגיגיות: החלב המיובא מתעכב
מוצרי חלב צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

לאחר שב'יוחננוף' הכריזו בחודש שעבר כי בכוונתם לייבא חלב מטורקיה, ב'YNET' פורסם היום (שני) כי בינתיים, החלב מטורקיה מתעכב. הסיבה היא שבמשרד הבריאות ישנם שני מסלולים לייבוא מזון: מסלול תחת התקן האירופי, ומסלול "מזון רגיש", שהוא נחשב למחמיר יותר. טורקיה אינה חברה באיחוד האירופי, ובשל כך עליה להיכלל במסלול המחמיר. מסלול זה דורש בדיקות מוקדמות ומחמירות של דגימות לבדיקת איכות החלב על מנת לאשר יבוא מוקדם. לכן נדרש זמן לקבל את ההיתר, במידה שיינתן.

"לכשיוגשו המסמכים הרלוונטיים על ידי היבואן לשירות המזון במשרד הבריאות, הם ייבדקו על מנת לוודא כי המוצרים אכן עומדים בחקיקה הרלוונטית, ככל שמדובר על מזון שאינו משווק באירופה, הוא יבחן על ידינו לצורך מתן אישור יבוא מוקדם כנדרש", נמסר מטעם משרד הבריאות.

כזכור, לפני כחודש שר האוצר פרסם כי בכוונתו לבטל, בהוראת שעה, את המכס על ייבוא חלב ניגר, זאת לאור המחסור הקיים בחלב ברשתות. אלא שהיבואנים לא מיהרו להרים את הכפפה והמדפים עדיין ריקים ללא הכמות המצופה של חלב מיובא.

הסיבה היא בשל העובדה שככל הנראה הכדאיות ביבוא חלב טרי לישראל לא גבוהה כמו שחשבו ואינה משתלמת. בשל כך, מרבית היבואנים סירבו לקחת את הסיכון, והיחידים שהודיעו על ייבוא חלב הם רמי לוי שהודיע על ייבוא מפולין וכן 'יוחננוף' שהודיע כי בכוונתו להביא 60 אלף ליטר של חלב טורקי - בפחות מ-6 שקלים לקרטון.

חלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד