ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
עימותים אלימים

למרות התפטרות המנהל - 'אירוע הסרבנות' התקיים

הבוקר מנהל הגימנסיה הרצליה הודיע על התפטרותו במחאה על ביטול אירוע בבית הספר שבו התכוונו בוגרי תיכונים להכריז על סירוב להתגייס לצה"ל | אלא שהתברר כי האירוע אכן התקיים

למרות התפטרות המנהל - 'אירוע הסרבנות' התקיים
המחאה נגד הרפורמה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לאחר שמנהל הגימנסיה הרצליה בתל אביב, זאב דגני, הודיע הבוקר (ראשון) על התפטרות מתפקידו בשל ההחלטה לבטל אירוע במהלכו התכוונו תלמידים ובוגרים של הגימנסיה להשיק מכתב שתומך בסרבנות לגיוס לצה"ל, כעת מתברר כי האירוע התרחש.

אלא שעל אף הודעת הוועד המנהל של ביה"ס שאירוע הקראת מכתב הסרבנות בוטל - האירוע החל בשטח ביה"ס, למרות שלא אפשרו להיכנס אליו מהכניסה הראשית.

במכתב הסרבנות בני הנוער כותבים כי "אנחנו, בני ובנות נוער העומדים לפני גיוס, אומרים לא לדיקטטורה - גם בישראל וגם בשטחים הפלסטיניים הכבושים, ומודיעים כי לא נתגייס עד שלא תובטח דמוקרטיה לכולם.ן".

עוד נכתב: "ממשלה שמחסלת את מערכת המשפט היא ממשלה שלא נסכים לשרת. צבא שכובש עם אחר הוא צבא שלא נהיה מוכנים להילחם בשורותיו. ההפיכה המשפטית כבר גרמה נזק עצום לחברה הישראלית ולעם הפלסטיני. הדיקטטורה שקיימת כבר עשורים בשטחים זולגת עכשיו לתוך ישראל. עכשיו פשוט ירדו המסכות. מול המציאות הזו - אנחנו אומרות לא!".

במקביל לאירוע, במקום החל עימות בין פעילי תנועות "אם תרצו" עם פעילים התומכים באירוע.

כזכור, החלטת הוועד עברה אמש ברוב של 10 מול שישה חברים. דגני התפטר לאחר שהודיע מראש כי אם האירוע לא יתקיים - יגיש את התפטרותו.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד