ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
מתחייבים להוריד התשלום

עיריית אומן הודתה: לא יכולה לעמוד בהתחייבויות

בשנה שעברה היו עיכובים ודרישה לתשלום מס תייר לפני הכניסה לאזור הציון באומן, ועל מנת להקל על הציבור נכנסו ארגונים שונים למשא ומתן מול עיריית אומן כדי להקל מעל הבאים לאומן את תהליך תשלום המס תייר. אך העירייה חזרה בה מההסכמים

שוטרים וחסידים באומן
שוטרים וחסידים באומן צילום: ממשל הצבאי במחוז צרקס

בעקבות הסבל הרב שעבר הציבור בכניסה לאומן בשנה שעברה, עם העיכובים בבידוק קפדני ודרישה לתשלום מס תייר לפני הכניסה לאזור הציון ועל מנת להקל על הציבור, שגם כך עוברים טרדות נסיעה ארוכות וקשות. נכנסו ארגונים שונים למשא ומתן מול עיריית אומן כדי להקל מעל הבאים לאומן את תהליך תשלום המס תייר.

בכוחות משותפים, התנהל משא ומתן ארוך וממושך עם סגן ראש העיר מר גניש, והעסקנים הגיעו איתו לסיכומים לטובת העולים לציון, כי יוקם אתר יעודי בו ישולם מבעוד מועד תשלום מס תייר ויונפק אישור מאובטח (ברקוד) למשלמים.

בתמורה לכך, הם מתחייבים להוריד את התשלום למשלמים מראש ל-27 דולר (במקום 40). הם מתחייבים כי כל הכניסות לאומן תהיינה פתוחות (והעולים אומנה לא יופנו לכניסה יחידה הגורמת לתורי ענק) וכי בדיקות הכבודה (השיקוף) תהיינה רנדומליות בלבד, כדי למנוע עיכוב, המתנה נוספת וסבל מיותר לאחר הנסיעה הארוכה.

ביום שלישי האחרון התברר כי עיריית אומן מודה כי היא לא יכולה לעמוד בכל ההתחייבויות האלה, ולכו העסקנים עצרו באופן מיידי את הגביה, עד לבירור העניינים.

בשל הימשכות המו"מ מעבר למתוכנן, הציבור יעודכן במצב, ויפורסם עדכון מצב לגבי תוצאות המשא ומתן. במידה ויתברר באופן סופי כי אין יכולת לסייע לציבור באמצעות גביית מס תייר מוקדם ומוזל, כל מי שכבר ביצע תשלום באתר, יקבל את כל כספו בחזרה.

במקרה כזה, ככל הנראה כלל הציבור יאלצו להתמודד עם תשלום המס תייר בעת ההגעה, מה שיגרור ההמתנות ועיכובים במחסומים של משטרת העיר והמחוז, בכניסה לאומן.

אומן מלחמת אוקראינה רוסיה ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד