ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
נמצא תחת סנקציות

מאבק נגד השחיתות: מיליארדר יהודי נעצר בחשד להונאה

מיליארדר יהודי אוקראיני נעצר במאבק נגד שחיתות שמוביל נשיא אוקראינה. המיליארדר יוחזק במעצר בחודשיים הקרובים במסגרת חקירה נגדו בחשד להונאה והלבנת הון. האיש נמצא תחת סנקציות אמריקניות ותמך בבחירתו של הנשיא זלנסקי ב-2019

מאבק נגד השחיתות: מיליארדר יהודי נעצר בחשד להונאה
משטרת אוקראינה צילום: משטרת אוקראינה

אחד האוליגרכים החזקים ביותר באוקראינה נעצר למשך חודשיים בחשד להונאה והלבנת הון. החשד כי האוליגרך איגור קולומויסקי העביר 14 מיליון דולר לחו"ל במשך שבע שנים, באמצעות בנקים שבשליטתו. עורכי דינו אומרים שהוא יערער לבית המשפט.

האוליגרך הגיע לבית משפט מחוזי בקייב ביום שבת. צוות ההגנה שלו אומר כי הוא מוחזק כעת במטה שירות הביטחון של אוקראינה בעיר.

קולומויסקי, נמצא תחת סנקציות אמריקניות ותמך בבחירתו של הנשיא זלנסקי ב-2019, אוקראינה מאותתת על התקדמות במאבק בשחיתות בזמן מלחמתה מול רוסיה.

"במהלך 2013-2020, איגור קולומויסקי העביר 14 מיליון דולר לחו"ל, דרך בנקים בשליטתו", נכתב בהצהרה של שירות הביטחון האוקראיני.

הנשיא וולודימיר זלנסקי רמז למקרה בנאום היומי שלו אתמול, ואמר כי "לא תהיה עסקים כרגיל עבור אלה ששדדו את אוקראינה והעמידו את עצמם מעל החוק, כל אחד מאיתנו מרגיש שזו תהיה אוקראינה עם חוקים שונים", אמר.

בשנת 2021, ארה"ב הטילה עליו סנקציות בגין "שחיתות משמעותית" לכאורה בתקופתו כמושל אזור דנייפרופטרובסק. הוא הכחיש כל עוולה.

קולומויסקי הוא איש עסקים עשיר העוסק בתקשורת, נפט ובנקאות אוקראינית. 

מלחמת אוקראינה רוסיה אוליגרך אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד