י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אושר בממשלה

צעד חשוב נוסף בדרך לפטור מויזה לארה"ב

הממשלה אישרה במשאל טלפוני הסכם עם ארה"ב שהיווה אחד מתנאי הסף לקבל פטור מויזה. ההסכם כולל שיתוף הפעולה בין המדינות במניעה של פשיעה חמורה, לרבות טרור ובמאבק בה

צעד חשוב נוסף בדרך לפטור מויזה לארה"ב
ויזה אמריקאית צילום: פיקסה ביי

מתקרבים לפטור מויזה לארה"ב? שרי הממשלה אישרו הלילה את אחד מתנאי הסף שהציבה ארה"ב בדרך לפטור המיוחל. ההסכם שאושר, ייצר "הגברת שיתוף הפעולה בין המדינות במניעה של פשיעה חמורה, לרבות טרור ובמאבק בה".

לפני כחודש דווח כי גורמים בארץ ובארה"ב הביעו אופטימיות זהירה שישראל מתקדמת לקראת צירופה לתוכנית הפטור מוויזה לארה"ב עד 30 בספטמבר. לדברי הבכירים, ישראל בדרך הנכונה ונראה שהיא קרובה לעמוד בכל התנאים שהציבה ארה"ב לצירופה לתוכנית היוקרתית.

יחד עם זאת, בתמורה לפטור מוויזה לישראלים, וושינגטון דרשה מישראל לספק מעבר הדדי חופשי בלתי מוגבל לאמריקאים, ללא קשר לרקע שלהם.

זה ישנה את כללי הנסיעה של עשרות אלפי פלסטינים-אמריקאים שחיים בגדה המערבית, כמו גם, פוטנציאלית, לאלה מארצות הברית שמגיעים לישראל לביקורים, וחלקם מתלוננים על הטרדה או איסורי נסיעה כשמנסים לבקר קרובי משפחה.

קרן המכון הערבי האמריקאי טוענת כי מספר האמריקנים ממוצא פלסטיני נע בין 122,500 ל-220,000. פקיד אמריקאי העריך שמתוך מספר זה בין 45,000 ל-60,000 הם תושבי הגדה המערבית.

גורם רשמי ישראלי מסר נתונים נמוכים יותר, ואמר שמתוך 70,000 עד 90,000 פלסטינים אמריקאים ברחבי העולם, כ-15,000 עד 20,000 היו תושבי הגדה המערבית.

ויזה לארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}