י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"שוחחתי עם עמיר"

ינון מגל הסביר: זו הסיבה לרצח רבין - ועורר סערה

מגל אמר במהלך התכנית כי שוחח עם הרוצח יגאל עמיר מספר פעמים והבין ממנו שרצח את רבין, כיוון שקולו של הימין לא נשמע אז. "הייתה פה סתימת פיות למחנה שלם שבסוף נגמרה באלימות, אי אפשר לדעתי לנתק בין הדברים האלה". בעקבות דברים אחד הפאנליסטים של התכנית הודיע שיפסיק לבוא

ינון מגל הסביר: זו הסיבה לרצח רבין - ועורר סערה
ינון מגל בערוץ 14 צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

"הפטריוטים" בהגשת ינון מגל שוב מעוררת סערה וגם הפעם עומד יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה רבין ז"ל, במרכזה.

במהלך התוכנית אמש בערוץ 14 אמר מגל כי רצח רבין אירע לאחר שקולו של הימין הושתק במשך זמן רב. "רבין עשה אסון, אוסלו זה אסון (...). בזמנו דיברתי עם יגאל עמיר כשהוא היה בכלא, עשיתי איתו שיחות. אני לא סומך על כל דבר שיגאל עמיר אומר, אבל בין היתר הוא אמר לי: 'אני עשיתי את זה כי אי אפשר היה להשמיע את הקול של הימין'.

"תבינו", נימק מגל, "כשלא נותנים לאנשים לדבר, יש אלימות".

בהמשך התוכנית המשיך ינון מגל לדבר על רצח רבין ועל יגאל עמיר: "זה היה אקט נורא ואלים ורצח, שמשפיע על כל מדינת ישראל, אבל אי אפשר לקחת את הדבר שהייתה פה סתימת פיות למחנה שלם שבסוף נגמרה באלימות, אי אפשר לדעתי לנתק בין הדברים האלה".

מוסי רז, פאנליסט התכנית וחבר כנסת לשעבר, הזדעזע מהאמירות. "הדברים של ינון מגל אמש מקוממים", כתב בחשבון הטוויטר שלו. לחדשות כיפה הוא הסביר כי בדברים אלו יש האשמת הקרבן וצידוק לרצח, ועל כן קיבל את החלטתו: "אני מודיע על הפסקה בהופעותיי בערוץ 14", כך כתב, "אחליט אם ומתי לחזור להופיע בערוץ בהתאם להתנהגותו העתידית".

מגל על יגאל עמיר

לפני כחודש התעוררה סערה נוספת כאשר הפאנליסט ארי שמאי התייחס לאפשרות שבג"ץ יפסוק חקיקה פרסונלית בדומה לזאת של החוק שנועד לסייע למקורבו של אריה דרעי בעיריית טבריה, והעלה כאנלוגיה את הקריאה לשחרר את רוצח ראש הממשלה רבין. קהל התוכנית, המשודרת בשידור חי, מחאו לו כפיים. שמאי משמש בין היתר גם כעורך דינו של יגאל עמיר. מערוץ עכשיו 14 נמסר: "הדברים החמורים שאמר ארי שמאי משקפים את דעתו בלבד. לאור חומרת הדברים, מר שמאי לא יוזמן יותר להופיע בתכניות הערוץ".

ארי שמאי מסר בתגובה: "עוד בתקופה שבחרתי מרצ או חד"ש, דיברתי נגד החוק הפרסונלי והרטרואקטיבי המונע את קציבת עונשו של המתנקש יגאל עמיר. לו היה נקצב עונשו, כבר היה משוחרר. להזכירכם, לרוצח צבי גור היה תאריך שחרור, ליגאל עמיר אין. עומד מאחורי דברי, הם דמוקרטים יותר מכל ההפגנות בקפלן, לידיעת קברניטי ערוץ 14 וחיים לוינסון. אשמח להתראיין בנושא בכל כלי תקשורת פלורליסטי".

ינון מגל יצחק רבין רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}