כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
הנוסעת הגישה תלונה

חקירה אמריקנית נגד אל על: "אפליה פסולה"

אמריקנית ממוצא פלסטיני, שטסה עם אל על מארה"ב לישראל, התלוננה בפני משרד התחבורה האמריקני על כך שעוכבה לבדיקה ביטחונית נוספת, הופרדה מנוסעים אחרים ולא הורשתה להעלות את המחשב הנייד שלה למטוס | מאל-על נמסר: "הפעולות נעשו בהתאם לנהלי הביטחון"

חקירה אמריקנית נגד אל על: "אפליה פסולה"
מטוס אל על בנתב"ג צילום: משה שי, פלאש 90

משרד התחבורה של ארצות הברית פתח בחקירה נגד חברת התעופה אל-על בעקבות תלונה על אפליה אסורה נגד נוסעת אמריקנית ממוצא פלסטיני. כך פורסם ב'כאן 11'. המשרד פתח בחקירה בעקבות התלונה שהגישה נור וואזוואז שניסתה לעלות על טיסתה לישראל בשדה התעופה ניוארק בחודש יולי האחרון. לפי התלונה, היא נשלחה לבדיקה ביטחונית נוספת, הופרדה מהנוסעים האחרים ונאסר עליה להעלות לטיסה את מחשבה הנייד או מטען לטלפון.

בסופו של דבר וואזוואז לא הורשתה לטוס והועלתה על הטיסה הבאה לישראל. היא צייצה סרטונים ועדכונים ממה שעבר עליה בשדה התעופה וכך עלה הנושא לכותרות. משרד התחבורה האמריקני אישר לכאן חדשות כי החקירה אכן נפתחה ועדיין מתנהלת. "המשרד מחויב להגנה על זכותם של נוסעים לטוס חופשיים מכל סוג של אפליה פסולה", אמרו גורמים במשרד התחבורה. עוד הם הוסיפו כי המשרד "חוקר כל טענה לאפליה המתקבלת נגד חברת תעופה, וחוקר כעת את התלונות נגד אל-על".

מחברת אל-על נמסר בתגובה כי "התקבלה פנייה ממשרד התחבורה של ארצות הברית בעקבות תלונה שהגישה הנוסעת. אל-על בודקת את פרטי המקרה מול אגף ביטחון התעופה, ותשיב לפניית משרד התחבורה בצורה מסודרת. במהלך בדיקת הכבודה של הנוסעת התקבלו מספר התרעות מאמצעים טכנולוגיים אשר חייבו המשך בירור. הפעולות נעשו בהתאם לנהלי הביטחון והנחיות הגורמים המוסמכים. בתהליך הבידוק הביטחוני פעלנו במהירות להעברת הנוסעת לטיסה חלופית ארצה".

יצוין כי המקרה המדובר לא קשור לדיונים ולהסכמות בין ישראל לארצות הברית על מניעת אפליה של אמריקנים ממוצא ערבי ופלסטיני בכניסה לישראל, כחלק מתהליך מתן הפטור מוויזות. עם זאת, פתיחת החקירה בנושא מדגישה את החשיבות שרואים האמריקנים במניעת אפליה של אזרחיהם ממוצא פלסטיני.

אל על חקירה ויזה לארצות הברית ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד