כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
אחרי המבוכה המדינית

נתניהו הנחה לאשר מולו כל פגישה מדינית חשאית

ראש הממשלה נתניהו הנחה את השרים לאשר מראש כל פגישה מדינית חשאית עם לשכת ראש הממשלה. זאת בעקבות המבוכה המדינית שנוצרה לישראל עם חשיפת הפגישה בין שר החוץ כהן לשרת החוץ של לוב 

נתניהו הנחה לאשר מולו כל פגישה מדינית חשאית
בנימין נתניהו צילום: אורן בן חקון, לע"מ

אחרי המבוכה המדינית: ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הבוקר (שלישי) את כל משרדי הממשלה לאשר מראש כל פגישה מדינית חשאית עם לשכת ראש הממשלה, כך מסרה לשכתו.

על פי ההנחיה, כל פרסום של פגישה חשאית ידרוש את אישורו האישי של ראש הממשלה נתניהו.

כזכור, אחרי פרסום הפגישה בין שר החוץ אלי כהן לשרת החוץ של לוב נג'לא אלמנקוש, פרצה מהומה במדינה המוסלמית מה שהוביל לפיטוריה של השרה ולפגיעה בקשרים העדינים בין ישראל ללוב.

בעקבות הפרסום, הממשל האמריקני העביר מחאה חריפה לישראל על ההתנהלות שהובילה לחשיפת הפגישה בין שר החוץ אלי כהן לשרת החוץ של לוב נג'לא אלמנקוש.

בשנתיים האחרונות פועל ממשל ביידן לקידום הצטרפות של לוב להסכמי אברהם וכעת עם פרסום הפגישה המאמצים הללו נפגשו קשות. האמריקנים מודאגים כי חשיפת הפגישה באופן רשמי על ידי ישראל, והאירועים שהתרחשו לאחר מכן ייצרו אפקט מצנן למדינות נוספות להצטרף לתהליכי הנורמליזציה.

בכיר אמריקני אמר: "זה הרג את ערוץ השיחות מול לוב והפך את המאמצים שלנו לקדם נורמליזציה עם מדינות נוספות להרבה יותר קשים".

על פי הדיווח, ממשל ביידן היה מעודכן על הכוונה לקיים פגישה ועודד את הלובים לקיים אותה. ההבנה בממשל ביידן הייתה שמדובר בפגישה חשאית בלבד בשלב זה, ולכן בארצות הברית נדהמו מכך שמשרד החוץ הוציא על כך הודעה רשמית.

בתגובה למחאה האמריקנית, שר החוץ כהן ואנשיו טענו בפני האמריקנים כי הם לא אלה שהדליפו את הפגישה, אלא רק הגיבו לאחר שהמידע הודלף לאחד מכלי התקשורת בישראל.

במשרד החוץ האמריקני ובמשרד החוץ בירושלים לא מסרו תגובה לדיווח.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}