כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
היפגעות בתאונות דרכים

פתיחת שנת הלימודים: הורים? כך תגנו על ילדיכם

ילדים ובני נוער רבים ישובו ב-1 בספטמבר אל ספסל הלימודים וכך גם הסכנה של היפגעות בתאונות דרכים בדרך אל בית הספר ובחזרה ממנו, עולה | בעמותת אור ירוק פרסמו מספר טיפים להגעה בטוחה אל בית הספר ובחזרה    

פתיחת שנת הלימודים: הורים? כך תגנו על ילדיכם
ילדים חרדים בבית שמש צילום: אילוסטרציה - פלאש 90

החופש הגדול כבר מסתיים וכבר בסוף השבוע תחל שנת הלימודים. ילדים ובני נוער רבים ישובו ב-1 בספטמבר אל ספסל הלימודים וכך גם הסכנה של היפגעות בתאונות דרכים בדרך אל בית הספר ובחזרה ממנו, עולה.

בעמותת אור ירוק פרסמו מספר טיפים להגעה בטוחה אל בית הספר ובחזרה:

• ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד: לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק מכלי הרכב שנעים בכביש, לכן חשוב להקפיד שילד עד גיל 9 חוצה כביש עם ליווי מבוגר בלבד. 

• מסלול בטוח: כשילד הולך לבד אל בית הספר, חשוב שידע מהו המסלול הבטוח ביותר (לא תמיד המסלול הקצר הוא גם הבטוח) . חשוב לתרגל עם הילדים הליכה במסלול הבטוח ביותר, תוך צמצום חציית כבישים או הליכה בחניות.

• חציית כביש באופן בטוח: חשוב ללמד ולהדריך את הילדים לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק. בחציית מעבר חציה לא מרומזר יש להדגיש בפני הילדים את החשיבות של המתנה לעצירה מוחלטת של כלי הרכב. חשוב להימנע מחציית כביש בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד. 

• רכיבה בטוחה: יש לוודא שתלמיד אשר מגיע לבית הספר באופניים רוכב אך ורק עם קסדה מתאימה למידתו ורכוסה היטב בכדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים. 

• בטיחות ברכב הפרטי: גם כאשר מסיעים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הוא חגור בחגורת בטיחות ויושב במושב מתאים במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר. בנוסף חשוב לוודא כי הילד יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה ולא מהצד של הכביש. 

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}