כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
לקראת ה-1 בספטמבר

אפליה מכוונת? זו הבדיקה שנעשתה במערכות של משרד החינוך

משרד החינוך לא מפעיל אתר אינטרנט מרכזי בערבית ואין לו פורטל תלמידים או איזור אישי בשפה הערבית. למעשה אין תשתית בסיסית או מינימלית בערבית עבור תלמידים, הורים ומורים בערבית בישראל

אפליה מכוונת? זו הבדיקה שנעשתה במערכות של משרד החינוך
הכניסה למשרד החינוך צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

איגוד האינטרנט הישראלי בדק לקראת ה 1 בספטמבר חושפת את הנגשת המידע של משרד החינוך בשפה הערבית: מהנתונים עולה כי משרד החינוך מפעיל 12 אתרי אינטרנט לתלמידי ישראל - אחד מהם מונגש לערבית באופן מלא, ב-3 קיים תוכן כלשהו בערבית. במדיה החברתית משרד החינוך מפעיל 23 עמודים ופרופילים שונים בשפה העברית במגוון רשתות - לעומת 2 בשפה הערבית. תכני ושירותי המשרד ברשת כגון פורטל התלמידים, האזור האישי, תוצאות מבחני בגרויות, תעודות, זכויות התלמיד, ברובם המוחלט אינם מונגשים כלל בשפה הערבית.

להלן סיכום ממצאים עיקריים:

למרות שכמעט רבע מהתלמידים בישראל הם ערבים משרד החינוך לא מפעיל אתר אינטרנט מרכזי בערבית ואין לו פורטל תלמידים או איזור אישי בשפה הערבית. למעשה אין תשתית בסיסית או מינימלית בערבית עבור תלמידים, הורים ומורים בערבית בישראל.

פורטל התלמידים לא מדבר ערבית, האזור האישי שאמור לרכז את כל המידע של התלמידים כולל ציונים, עדכונים ומידע אישי, אינו מונגש לשפה הערבית.

23 ערוצי מדיה חברתית בשפה העברית בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב, בטוויטר ובטיקטוק שלא מבוצעת בהן פעילות הנגשה שפתית, כמעט ולא מפורסמים בהם פוסטים או תכנים בשפה הערבית. משרד החינוך מנהל רק דף פייסבוק ייעודי אחד שפעיל בשפה הערבית וערוץ יוטיוב ללמידה בדיגיטל בשפה הערבית, .

התוכן בעמוד הפייסבוק בערבית של משרד החינוך שונה ומצומצם ביחד לעמודים בעברית. התוכן בערבית מתמקד בעדכונים קהילתיים לעומת סיפורי השראה ועדכונים ארציים בעמוד בעברית.

עמוד הפייסבוק בשפה הערבית נחשב למקור המידע היחידי של משרד החינוך לחברה הערבית, מאחר ואין אתר רשמי פעיל בשפה הערבית. מספר אתרים ועמודים בעברית של משרד החינוך אף מפנים אל עמוד הפייסבוק בערבית למרות שהוא מכיל מידע דל ושטחי מאוד.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד