כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
באופוזיציה תוקפים

גורמים מדיניים: "בלוב ידעו מראש על הוצאת הפגישה לתקשורת"

גורמים מדיניים התייחסו לסערה בלוב אחרי הוצאת הפגישה של שרי החוץ לתקשורת ואמרו: "בלוב ידעו מראש על הוצאת הפגישה לתקשורת, הדברים סוכמו עוד קודם לכן". ראש האופוזיציה לפיד: "האירוע מול שרת החוץ הלובית הוא חובבני, חסר אחריות, וכשל חמור בשיקול דעת"

גורמים מדיניים: "בלוב ידעו מראש על הוצאת הפגישה לתקשורת"
השר אלי כהן צילום: דוברות משרד החוץ

גורמים מדיניים בירושלים התייחסו הבוקר (שני) לסערה בלוב לאחר שבישראל פרסמו את הפגישה בין שר החוץ כהן לשרת החוץ מלוב ואמרו: "בלוב ידעו מראש על הוצאת הפגישה לתקשורת, הדברים סוכמו עוד קודם לכן. הם נלחצו מההפגנות".

בתוך כך, באופוזיציה תוקפים את שר החוץ אלי כהן ואת הממשלה בעקבות הסערה.

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד כתב: "כראש ממשלה וכשר חוץ יש פגישות ושיחות שערכתי שאיש לא יידע עליהן לעולם. ניהול מדיניות חוץ של מדינה כמו ישראל הוא אירוע מורכב ולעתים נפיץ שצריך לנהל בזהירות ובחוכמה. פגישות חשאיות שמעולם לא דלפו בנו את היחסים שהפכו עם השנים להסכמים היסטוריים עם מדינות האיזור. זה לא מה שקורה עכשיו. מדינות העולם מסתכלות הבוקר על ההדלפה חסרת האחריות של פגישת שרי החוץ ישראל - לוב, ושואלות את עצמן: זו מדינה שאפשר לנהל איתה יחסי חוץ? זו מדינה שאפשר לסמוך עליה?".

לפיד הוסיף: "זה מה שקורה כשממנים את אלי כהן, אדם בלי שום רקע בתחום, לשר חוץ רק לשנה, משתמשים בשר אחר, רון דרמר, כשר החוץ האלטרנטיבי, שמים בהמתנה שר שלישי, ישראל כץ, מפקידים את ההסברה הבינלאומית בידי שרה רביעית, גלית דיסטל אוטבריאן, ונותנים לשר חמישי, עמיחי שיקלי, לנהל (נורא ואיום) את היחסים עם יהדות העולם.

האירוע מול שרת החוץ הלובית הוא חובבני, חסר אחריות, וכשל חמור בשיקול דעת. זה בוקר של חרפה לאומית וסיכון חיי אדם בשביל כותרת", כך לפיד.

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ כתב: "יחסי החוץ של מדינת ישראל הם עניין רגיש ורציני, בטח כשמדובר ביחסים עם מדינות ערביות ובוודאי כאלה שאין לנו איתן יחסים רשמיים.

כשעושים הכל בשביל יחסי ציבור וכותרות, עם אפס אחריות וחשיבה קדימה - זה מה שקורה. ביחסי החוץ או בביטחון, בכלכלה או בחינוך. ממשלת נתניהו היא ממשלה רשלנית וכושלת שחייבת לסיים את ימיה", כך גנץ.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד