כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
מנסים להרוויח

בצל המגעים עם ישראל: משלחת פלסטינית בכירה תצא לסעודיה

משלחת סעודית בכירה תצא לשיחות עם הסעודים, זאת על רקע השיחות שמתנהלות דרך וושינגטון לקראת הסכם שלום עם ישראל. המטרה: להרוויח את המקסימום האפשרי מהסכם

בצל המגעים עם ישראל: משלחת פלסטינית בכירה תצא לסעודיה
אילוסטרציה צילום: unsplash

משלחת פלסטינית בכירה תצא בשבועות הקרובים לסעודיה, לשיחות עם הממשל המקומי, זאת על רקע המגעים המתנהלים בימים אלו בין סעודיה לישראל לקראת הסכם שלום - כך פורסם ב'חדשות 13'.

במערכת הביטחון דנו במשלחת זו שתצא לסעודיה, ולפי הטענות שהועלו הרשות הפלסטינית קיבלה החלטה לפיה בניגוד להסכמים הקודמים של ישראל עם מדינות ערב - הפעם היא תנסה להוציא את המקסימום האפשרי.

יחד עם זאת, בשבוע שעבר הבהיר ממשל ביידן לממשלה הישראלית, דרך השר רון דרמר, כי בכדי להגיע להסכם עם סעודיה יידרשו ויתורים לפלסטיניים.

נושא זה עלה כאשר היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן ושר החוץ טוני בלינקן שוחחו עם השר רון דרמר שביקר בשבוע שעבר בארה"ב, והבהירו לו את הצורך של ממשלת ישראל לבצע ויתורים לפלסטינים.

סאליבן אף אמר לדרמר כי צעדים משמעותיים של ישראל כלפי הפלסטינים יהיו הכרחיים כדי לשכנע סנאטורים דמוקרטים לתמוך בשלום, כשיבוא. לכך השיב דרמר כי "הויתור שלנו הוא הסכמה לגרעין אזרחי בסעודיה".

נזכיר כי בשבוע שעבר רמז השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר בראיון כי ישראל לא תתנגד להקמת תוכנית גרעין אזרחית בסעודיה במסגרת ההסכם בינה לבין ארה"ב, שעשוי לכלול הסכמות לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה. בראיון לרשת PBS האמריקאית נשאל דרמר "האם ממשלת ישראל תומכת בכך?"

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד