ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024

השלדג לא הצליח לשרוד: מלכודות הדבק תופסות גם בעלי חיים אחרים • צפו

מלכודות הדבק גורמות גם לבעלי חיים אחרים להיתפס בהן, בבית החולים לחיות בר מספרים המטפלים כי לפחות ארבעה ימים ניסו להציל שלדג לבן חזה שנתפס באחת מהן אך לא הצליח לשרוד

השלדג לא הצליח לשרוד: מלכודות הדבק תופסות גם בעלי חיים אחרים • צפו
נסיון הצלת השלדג צילום: מתוך הסרטון

לאחר שנתפס במלכודת דבק הגיע שלדג לבן חזה לבית החולים לחיות בר שם על אף המאמצים העילאיים בניסיון להצילו בארבעת הימים האחרונים, לבן החזה הזה לא שרד.

נסיון הצלת שלדג לבן חזה - בית החולים לחיות בר
נסיון הצלת שלדג לבן חזה - בית החולים לחיות בר

כל מאבק כזה שובר את רוחם של המטפלים בבית החולים אך לא מפתיע אותם - הם כבר יודעים שבעלי החיים המגיעים לאחר שנלכדו בכאלו, לא שורדים בדרך כלל.

מלכודות דבק הן רעות, אין שום דרך אחרת לתאר אותן. הן משמשות ללכידת מכרסמים או חרקים ועל הדרך נדבקים אליהם בעלי חיים שעברו בסביבה, או שהיו רעבים וניסו לצוד משהו שנלכד לפניהם.

ברוב המקרים בעלי החיים הנפגעים לא מגיעים אלינו, מכיון שכשהם נמצאים הם כבר לא בחיים. אם הם נמצאים בחיים הם מגיעים לבית החולים כשהם פצועים ומותשים מניסיונות כושלים להשתחרר, נוצותיהם (או פרוותם) מרוטות ועורם מגורה.

הדרך היחידה לנסות להתגבר על הפגיעות הרבות הוא בעזרת שמן מיוחד ומקלחות רבות וארוכות כדי להסיר את שאריות הדבק. כפי שציינו, רובם המוחלט של בעלי החיים בין אם זה עופות, קיפודים, שממיות או נחשים, לא שורד.

אנו מאמינים כי חלק מהפגיעות נעשות שלא בכוונה תחילה אלא מתוך חוסר מודעות ומקווים כי מישהו ירים את הכפפה שנזרקה ב 2022 בהצעת החוק שמטרתה לאסור את השימוש במלכודות הדבק, בין אם אלו המלכודות המוכרות ללכידת מכרסמים ובין אם המלכודות הצהובות ללכידת חרקים. ישנם פתרונות אחרים, יעילים, סביבתיים והומניים יותר.

עד אז, מוטלת על כל אחד ואחד מאיתנו האחריות האישית להפסיק את השימוש בהן ולהעלות את המודעות לנזקים ולסבל להם גורמות המלכודות האלו למענם של אלו שלא יכולים לדבר.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}