י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
פוטין סוגר חשבון | תיעוד

דיווח ברוסיה: מטוס ועליו פריגוז'ין התרסק סמוך למוסקבה. תיעוד

התקשורת הרוסית מדווחת כי מטוס פרטי שברשימת נוסעיו יבגני פריגוז'ין התרסק סמוך למוסקבה. אמש פרסם פריגוז'ין וידאו ראשון שלו מאז שהוביל מרד כושל קצר מועד בסוף יוני

דיווח ברוסיה: מטוס ועליו פריגוז'ין התרסק סמוך למוסקבה. תיעוד
המטוס שהתרסק צילום: מתוך התיעוד

התקשורת הממלכתית ברוסיה דיווחה היום (רביעי) על מטוס נוסעים פרטי שהתרסק סמוך למוסקבה, וכי מפקד כוח וגנר, יבגני פריגוז'ין היה ברשימת הנוסעים שעל המטוס. לפי התקשורת הרוסית, כל עשרת הנוסעים שהיו על סיפון המטוס נהרגו.

עדויות ראייה ותיעודים מהזירה מעידים כי המטוס ככל הנראה הופל על ידי מערכות ההגנה האווירית באזור, ככל הנראה מסוג פנציר. רשת מעקב הטיסות FligtRadar24 דיווחה לאחר ההתרסקות כי לא התקבלו כל דיווחים ואינדיקציות לאירועים חריגים, ולא זוהתה תנועה כלפי מטה של המטוס לפני הנפילה - מה שעשוי לחזק את הדיווח שהוא הופל.

רק אמש פרסם פריגוז'ין וידאו ראשון שלו מאז שהוביל מרד כושל קצר מועד בסוף יוני. התיעוד שצולם באפריקה ככל הנראה באפריקה, פורסם בערוץ הטלגרם שלו.

מטוס ועליו פריגוז\

"אנחנו עובדים, הטמפרטורה היא יותר מ-50, כל מה שאנחנו אוהבים", אומר פריגוז'ין בסרטון.

הוא הוסיף, "קבוצת וגנר מבצעת פעילויות סיור ופיקוח, והופכת את רוסיה לגדולה יותר בכל היבשות ובאפריקה, צדק ואושר לעם האפריקאי אנו מחפשים עזרה מגיבורים אמיתיים וממשיכים לבצע את המשימות שהוגדרו, ושהבטחנו שנעשה".

כזכור, יבגני פריגוז'ין, ראש קבוצת שכירי החרב וגנר, פתח בניסיון מרד בקרמלין בבוקר ה-24 ביוני. ה'ווושינגטון פוסט' דיווח כי הנשיא הרוסי הוזהר על ידי שירותי הביטחון הרוסים לפחות יומיים או שלושה קודם לכן, כי פריגוז'ין מכין מרד אפשרי, ובהתאם לכך ננקטו צעדים כדי להגביר את האבטחה במספר מתקנים אסטרטגיים, כולל הקרמלין, שם הוגדל כוח האדם במשמר הנשיאותי וחולק לשומרים נשק נוסף, אך חוץ מזה לא ננקטו פעולות נוספות.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}