כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
חוששים מפגיעה בנאט"ו

אירופה מודאגת מהאפשרות שטראמפ יחזור לבית הלבן

באירופה מודאגים מהאפשרות שהנשיא לשעבר טראמפ יגיע לבית הלבן לכהונה שנייה. בכירים רבים דואגים לגבי נאט"ו והמלחמה באוקראינה. כהונה שנייה של טראמפ "תהיה שונה מהראשונה והרבה יותר גרועה", אמר תומס קליין-ברוקהוף, פקיד ממשלת גרמניה לשעבר 

אירופה מודאגת מהאפשרות שטראמפ יחזור לבית הלבן
דונלד טראמפ בעצרת בחירות צילום: מתוך האינסטגרם שלו

עבור רוב ממשלות אירופה הסיכוי שדונלד טראמפ יחזור לבית הלבן היא נושא מרכזי לדיונים פרטיים.

"זה קצת מפחיד", אמר סטיבן אוורטס, דיפלומט של האיחוד האירופי שעתיד להפוך בקרוב למנהל המכון למחקרי ביטחון של האיחוד האירופי. "הוקל לנו מתגובת הנשיא ביידן לאוקראינה", אמר אוורטס "אבל עכשיו אנחנו נאלצים להתעמת שוב עם שאלת טראמפ".

בהתחשב בתפקיד העצום של ארה"ב בביטחון האירופי", הוסיף, "אנחנו צריכים עכשיו לחשוב שוב על מה זה אומר על הפוליטיקה שלנו, על ההגנה האירופית ועל אוקראינה עצמה", כך דיווח ה'הניו יורק טיימס'.

הדיבורים מתעצמים כאשר טראמפ, למרות חלקו בעידוד המתקפה על הקפיטול ב-6 בינואר 2021, ניסיונו לבטל את תוצאות הבחירות ב-2020 וכתבי אישום שונים נוספים, נמצא הרחק מיריביו לנשיאות במפלגה הרפובליקנית, שלא מתקרבים אליו בסקרים.

באופן כללי, תושבי מרכז אירופה משוכנעים שהם יכולים להתנהל עם כהונה שנייה של טראמפ, אבל במערב אירופה חוששים, במיוחד גרמניה, שטראמפ לא ממש אוהב.

במהלך כהונתו כנשיא, טראמפ איים לפרוש מנאט"ו ומנע סיוע לאוקראינה כשהיא נאבקה בהתקוממות בבית בגיבוי רוסי, הוא הורה על נסיגה של אלפי חיילים אמריקאים מגרמניה, מהלך שבוטל מאוחר יותר על ידי ביידן, ודיבר בהערצה על הנשיא פוטין.

כהונה שנייה של טראמפ "תהיה שונה מהראשונה והרבה יותר גרועה", אמר תומס קליין-ברוקהוף, פקיד ממשלת גרמניה לשעבר שנמצא כעת בקרן מרשל הגרמנית בברלין. "לטראמפ יש ניסיון עכשיו והוא יודע באילו מנופים למשוך, והוא כועס", אמר.

כמה פקידים אירופאים סירבו לדבר על הסיכוי לכהונה נוספת של טראמפ. הם לא רוצים לעסוק בפוליטיקה פנימית אמריקאית, אבל ייתכן שהם יצטרכו להתמודד עם טראמפ אם הוא ייבחר, ​​הם אומרים שהם זוכרים אותו כנקמן לגבי ביקורת.

 

 

דונלד טראמפ מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד