כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
בדיון מיוחד

לאחר האסון בשל החום הכבד: שורה של החמרות באימונים

אחרי האסון בשבוע שעבר מפקד זרוע היבשה המליץ על שורה של החמרות באישורי הוצאת אימונים ובנהלים לביצוע אימונים, בהתאם לתנאי מזג האוויר והערכת המצב | נושאים אלו יוטמעו בקרב שרשרת הפיקוד וייבחנו בביקורות

לאחר האסון בשל החום הכבד: שורה של החמרות באימונים
יונתן זינדל, פלאש90

דיון מיוחד בנושא האימונים בצה"ל לאור נזקי מזג האוויר התקיים היום (ראשון) בראשות הרמטכ"ל הרצי הלוי, ובהשתתפות סגן הרמטכ"ל, מפקד זרוע היבשה, ראש חטיבת המבצעים, קצין הבטיחות הראשי, סגן קצין הרפואה הראשי ומפקדים נוספים.

בדיון הוצגו האירועים האחרונים בהם נפגעו חיילים כתוצאה מעומס החום. בתחילת השבוע שעבר אירע מקרה טראגי בו הלל נחמיה אופן, לוחם ביחידת יהל"ם, נהרג במהלך אימון. בתחקיר ראשוני שהתבצע לאחר מותו התברר כי במסמך הנחיות של זרוע היבשה בצה"ל שהופץ בימים האחרונים נדרש מהמפקדים: "ביצוע ניהול סיכונים והתאמת אופן הפעילות בצה"ל למזג האוויר והשלכותיו". בהמשך השבוע שלושה חיילים נפגעו ממכת חום במהלך גיבוש לסיירת צנחנים, מצבם קל. 

דובר צה"ל מסר כי "כל מקרה כזה יתוחקר ויילמד בפני עצמו. על בסיס מסקנות ראשוניות הוחלט בדיון על דרכי פעולה להתמודדות עם האירועים בטווח הזמן המיידי".

בנוסף, מפקד זרוע היבשה המליץ על שורה של החמרות באישורי הוצאת אימונים ובנהלים לביצוע אימונים, בהתאם לתנאי מזג האוויר והערכת המצב. נושאים אלו יוטמעו בקרב שרשרת הפיקוד וייבחנו בביקורות. כמו כן, בטווח הארוך הומלץ על בניית צוות לבחינת אופן ביצוע הכשרות ואימונים בראי ההתחממות הגלובלית ובתוך כך בחינה מחודשת של מועדי הגיבושים למתגייסי מחזור אוגוסט, וכן התאמת התשתיות.

הרמטכ"ל קיבל את ההמלצות שהוצגו בדיון והנחה לממשן ולהטמיען בכלל יחידות צה"ל באופן מיידי. הרמטכ"ל סיכם כי "מדובר באירועים חמורים, במהלכם נפגעו חיילים שלא נוכח פני אויב. אחריותנו כמפקדים לנהל את כלל הסיכונים בכל פעילות, לרבות שינויי האקלים ההולכים ומתגברים. נפעל במספר צעדים למניעת הישנותם של אירועים אלה".

בנוסף, הרמטכ"ל הנחה כי ממצאי התחקיר בעקבות אירוע מותו של לוחם בהכשרת יהל"ם, רב״ט הלל נחמיה אופן ז״ל, במהלך אימון יוצגו לו תוך שבוע ימים.

חייל נפצע רמטכ"ל תאונת אימונים שרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד