כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
נתונים מפתיעים

לא תאמינו: זו צריכת החשמל המטורפת של הרכבות

על רקע ההשקה ההיסטורית של הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב-יפו, מפרסם משרד האנרגיה והתשתיות כי בשנת 2050 צפויה התחבורה החשמלית להוות כ-15% מסך יצור החשמל במשק, יותר מכל צריכת המגזר הביתי כיום

לא תאמינו: זו צריכת החשמל המטורפת של הרכבות
הקו האדום של הרכבת הקלה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יומיים לאחר שהושק באופן רשמי הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב-יפו, מציג משרד האנרגיה והתשתיות נתונים מפתיעים על צריכת החשמל הצפויה בישראל בעשורים הבאים מהתחבורה החשמלית בכלל, ושל הרכבות הכבדות, הרכבות הקלות והמטרו, בפרט.

מהנתונים עולה כי בשנת 2050, צריכת החשמל של הרכבות (הכבדה, הקלה והמטרו) צפויה לעמוד על כ-4 טרה-וואט-שעה לעומת כ-0.25 טרה-וואט-שעה כיום. גידול של כ-1,600%. בשנת 2025 צריכת החשמל של הרכבות תהווה כ-2.5% מכלל ייצור החשמל במשק, לעומת צריכה של כ-0.3% כיום.

כלל התחבורה חשמלית בישראל תצרוך בשנת 2050 כ-25 טרה-וואט-שעה (לשם השוואה, יותר מכל צריכת החשמל במגזר הביתי בישראל כיום) לעומת כ-0.5 טרה-וואט שעה כיום, גידול של כ-5,000%. 

התחבורה החשמלית תהווה כ-15% מכלל ייצור החשמל במשק בשנת 2050, לעומת צריכה של פחות מ-0.5% בשנת 2023. 

משק החשמל נערך במגוון היבטים לחשמול מגזר התחבורה וחשמול הרכבות הכבדות והקלות בפרט. ההערכות כולל בין היתר הגדלת יכולת היצור, הולכה וחלוקת החשמל. 

במשרד האנרגיה מציינים כי הנתונים המלאים יוצגו בעוד מספר שבועות, כחלק ממודל הביקושים לתחבורה חשמלית שגיבש משרד האנרגיה והתשתיות.

 

 

רכבת חשמלית רכבת הקלה הקו האדום תחבורה ציבורית נוסעים חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד