כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
יעתרו לביהמ"ש?

במשטרה נוטים שלא לאשר את צעדת הנשים בלב בני ברק: "חשש אמיתי לשלום הציבור"

מתנגדי הרפורמה הגישו בקשה לקיים צעדת נשים בלב ב"ב, אך במשטרה נוטים שלא לאשרה במתווה הנוכחי: "נאפשר את חופש המחאה אך לא במחיר של שלום הציבור" | גורמים בעיר ובמשטרה חוששים מחיכוך שיוביל לעימותים ובארגון נערכים לכך שמובילי המחאה יעתרו לבית המשפט

במשטרה נוטים שלא לאשר את צעדת הנשים בלב בני ברק: "חשש אמיתי לשלום הציבור"
צעדה בבני ברק צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

פרסום ראשון: במשטרה נוטים שלא לאשר את צעדת הנשים של מתנגדי הרפורמה המשפטית בבני ברק. כך נודע ל'בחדרי חרדים'. מובילי המחאה הודיעו כי יקיימו את הצעדה ביום חמישי הקרוב בעיר, על רקע טענותיהם ל"הדרת נשים" במרחב הציבורי.

בניגוד לצעדות הקודמות שהתקיימו בפרברי העיר, מובילי המחאה דורשים הפעם לקיים את הצעדה במרכז בני ברק. בבקשה שהגישו למרחב דן הציגו המארגנים מסלול שיעבור ברחובות מרכזיים, בין היתר ברחוב רבי עקיבא.

גורמים בעיר ובמשטרה סבורים כי צעדה כזו בלב העיר החרדית, עלולה להוביל לחיכוך שיגרום לעימותים משמעותיים עם התושבים. הערכה היא כי במשטרה יציגו למארגנים מתווים שונים כחלופה לצעדה במרכז העיר - אך במשטרה נערכים לכך שהמארגנים אף יעתרו לבית המשפט בדרישה לאפשר אותה.

"איננו מתכוונים לשתק את העיר ביום הכי עמוס בשבוע, מה שעלול להגביר את החיכוך ולהוביל לנפגעים", אמרו גורמים במשטרה. "לנגד עינינו עומד שלומם של המפגינים והתושבים. נאפשר את חופש המחאה, כמו תמיד, אך לא במחיר של שלום הציבור - וקיים חשש אמיתי לשלומו".

בהודעה שפרסמו המארגנים לקראת הצעדה בבני ברק נכתב: "רוצים לזרוק אותנו למושב האחורי של האוטובוס, הם דורשים מהבנות שלנו להתכסות, הם פיטרו את כל הנשים שהיו מנכ"ליות משרדים ממשלתיים, הם רוצים שרק אנחנו נהיה אימהות חרדות לחיילים משרתים. לא נסכים, הילדים שלנו לא שווים פחות, הם רוצים לקחת את הנשים מאות שנים אחורה".

"מי שחושב שנניח לו לבזות נשים, נערות וילדות, מי שחושב שיצליח להדיר נשים מהמרחב הציבורי ועמדות השפעה - לא רק טועה, אלא יקבל אותנו אצלו ברחובות", הוסיפו המארגנים.

 

צעדה הרפורמה המשפטית משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד