כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"הם לא עריצים"

עתירה לפיצוי בעלי חנויות שנפגעו מעבודות הרכבת הקלה

פורום העצמאים עתר לבג"ץ בדרישה לפיצוי בעלי העסקים ברחוב אלנבי בת"א בשל סגירתו | יו"ר פורום העצמאיים: "לא יכולים לעשות את זה באופן חד צדדי ובוטה. צריך לפצות מיידית"

עתירה לפיצוי בעלי חנויות שנפגעו מעבודות הרכבת הקלה
הרכבת הקלה בגוש דן צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

פורום העצמאים עתר לבג"ץ בדרישה לפצות את בעלי העסקים ברחוב אלנבי בת"א בעקבות הפגיעה מסגירת הרחוב לקופה בת מספר שנים לצורך בניית הקו הסגול של הרכבת הקלה. רמי בז'ה, יושב ראש פורום העצמאיים, אמר היום (ראשון) בראיון בגל"צ כי "דין אלנבי כדין הסגירה של החנויות בתקופת משבר הקורונה. הם לא עריצים ואנחנו נתינים, לא יכולים לעשות את זה באופן חד צדדי ובוטה. צריך לפצות מיידית".

כזכור, לפני כשבועיים רחוב אלנבי בתל אביב נסגר לתנועת כלי רכב למשך ארבע שנים וחצי, לטובת עבודות על הקו הסגול של הרכבת הקלה, שבסופן יהפוך המקטע למדרחוב.

החסימה ברחוב תהיה בין שוק הכרמל לרחוב מונטיפיורי, ולפי התוכניות, מלבד העבודות על הקו, הצפוי להסיע כרבע מיליון איש ביממה, יחדשו ברחוב תשתיות ביוב, יניחו קווי חשמל מתחת לפני הקרקע ויטפלו במערכת המים לצד שדרוג הרחוב.

התושבים ספרו כי הם חשים תסכול רב מהמהלך לצד בעלי העסקים שחוששים גם הם מירידה בהכנסותיהם שידרדרו אותם אולי לפשיטת רגל. אושרי צרף, שבבעלות הוריו חנות בגדים ברחוב כבר יובל שנים, אמר ל-ynet: "זו גזירת מוות לעסקים. אנשים לא יבואו ברגע שלא תהיה גישה לתחבורה ציבורית, אני חושב ש-90% מהעסקים פה יסגרו".

לדבריו, "הסגירה תקשה עלינו מאוד. אף אחד לא מגיע לאלנבי ברכבים פרטיים, אלא אך ורק באוטובוסים ובתחבורה ציבורית. כבר חווינו לפני שנה ירידה במחזורים העסקיים שלנו בסדר גודל של 50-40%, בגלל הסטת התחבורה הציבורית מפה. אנחנו חושבים שאחרי הסגירה ההרמטית נחווה עוד ירידה קשה ומשמעותית".

עצמאים רכבת קלה פיצויים חסימת כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד