כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מספר בלתי נתפס

קרוב ל-500,000 חיילים נהרגו או נפצעו במלחמה

אוקראינה ורוסיה איבדו מספר מדהים של חיילים. מחסור בטיפול רפואי מהיר הוסיף למקרים הרבים. מקרי המוות ופציעות של חיילים במלחמת אוקראינה הגיעו קרוב לחצי מיליון חיילים, כך גורמים רשמיים בארה"ב

קרוב ל-500,000 חיילים נהרגו או נפצעו במלחמה
צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

המספר הכולל של חיילים אוקראינים ורוסים שנהרגו או נפצעו מאז החלה המלחמה באוקראינה לפני 18 חודשים מתקרב ל-500,000, כך אמרו גורמים אמריקאים ל'ניו יורק טיימס', מספר מדהים. בינתיים רוסיה תוקפת את שכנתה ומנסה להשתלט על שטח נוסף.

גורמים רשמיים הזהירו כי עדיין קשה להעריך את נתוני הנפגעים מכיוון שרוסיה לא בדיוק סופרת הרוגים ופצועים במלחמה שלה, ואוקראינה לא חושפת נתונים רשמיים. הם אמרו שמקרי המוות התגבר השנה במזרח אוקראינה ונמשך כמעט שלושה חודשים ברצף.

מספר ההרוגים והפצועים בקרב חיילים רוסים, מתקרב ל-300,000. המספר כולל עד 120,000 הרוגים ו-170,000 עד 180,000 חיילים פצועים. המספרים הרוסיים מדהימים. הפקידים האמריקאים מעריכים כי קרוב ל-70,000 הרוגים ו-100,000 עד 120,000 פצועים בקרב צבא אוקראינה.

העיתון ציין כי הרוסים עולים על מספר האוקראינים בשדה הקרב כמעט שלושה לאחד, ולרוסיה יש אוכלוסייה גדולה יותר ממנה ניתן לחדש את שורות הצבא.

לאוקראינה יש כ-500,000 חיילים, כולל חיילים בשירות פעיל, מילואים וכוחות חצי-צבאיים, כך לפי אנליסטים. לעומת זאת, רוסיה כמעט שילשה את המספר הזה, עם 1,330,000 חיילים בשירות פעיל, מילואים וצבא חצי צבאי - רובם האחרונים מקבוצת וגנר.

ההערכה הפומבית האחרונה של ממשל ביידן לגבי הנפגעים הגיעה בנובמבר האחרון, כאשר הגנרל מארק מיילי, יו"ר ראשי המטות המשולבים, אמר כי יותר מ-100,000 חיילים מכל צד נהרגו או נפצעו מאז תחילת המלחמה בפברואר 2022. אז, גורמים רשמיים אמרו בפרטיות שהמספרים קרובים יותר ל-120,000 הרוגים ופצועים.

אבל המספר הזה זינק בחורף ובאביב, כששתי המדינות הפכו את העיר בחמוט שבמזרח המדינה לשדה הרג ענק. מאות חיילים נהרגו או נפצעו ביום במשך שבועות רבים, אמרו גורמים אמריקאים. הרוסים ספגו אבדות כבדות, אבל גם האוקראינים ספגו אבדות כשניסו להחזיק כל סנטימטר של קרקע לפני שאיבדו את העיר במאי.

המספרים גם מצביעים על היעדר טיפול רפואי מהיר בחזית. חיילים פצועים מתקשים יותר ויותר להגיע לבתי חולים. בניגוד למלחמות ארה"ב באפגניסטן ובעיראק, שבהן הכוחות האמריקאים הקפידו על פינוי נפגעים תוך שעה למתקן רפואי מצויד היטב, אין יכולת כזו באוקראינה.

במקום זאת, חיילים פצועים עולים לרוב לכל רכב זמין או עוזבים את החזית ברגל. במקרים מסוימים, הפצועים וההרוגים נותרים בשדה הקרב, מכיוון שחובשים אינם מצליחים להגיע אליהם. בתי חולים ותחנות סיוע מוצפים לעתים קרובות.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד