כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
חוסר הבנה או טעות הקלדה

לאחר הלווית האדמו"ר: דרישה להודיע על הלוויה גדולה ששה חודשים מראש

בסוף השבוע נערכה הלוויה גדולה לאדמו"ר מרחמסטריווקא בארה"ב, ראשי כפר מקומי היו מוטרדים שלא קיבלו הודעה מוקדמת על הלוויה גדולה. הם דרשו שימסרו להם בעתיד הודעה "לפחות שישה חודשים מראש" על הלוויה גדולה

לאחר הלווית האדמו"ר: דרישה להודיע על הלוויה גדולה ששה חודשים מראש
הלווית הרבי מרחמסטריווקא במונסי צילום: די וואך

ביום שישי ליוו עשרות אלפים מבני היהדות החרדית בארה"ב למנוחות את האדמו"ר מרחמסטריווקא זצ"ל, זקן האדמו"רים והרבי החשוב ביותר בארה"ב שעשרות אלפים נהרו לפתחו. ההלוויה ההמונית לאדמו"ר נערכה באזור שלא מורגל להלוויות ענק שכאלה. אלפי המלווים הגיעו לבית החיים החדש 'הר שלום' בארמונט שבמונסי, שם רכשה הנהלת הקהילה חלקה מיוחדת עבור חסידי רחמסטריווקא רק בשנה האחרונה.

אך ראשי הכפר היו מוטרדים מכך שלא קיבלו הודעה מוקדמת על הלוויה הגדולה שגרמה לעומסי תנועה בכפרם הקטן. היועץ המיוחד שלהם כתב מכתב לפקידי בית העלמין בדרישה שימסרו להם בעתיד הודעה "לפחות שישה חודשים מראש" על הלוויה גדולה.

בכירי כפר צ'סטנאט רידג' (Chestnut Ridge) שלחו את המכתב שפורסם בתקשורת המקומית. לאחר שהמכתב פורסם התגובות לא אחרו לבוא. 

אחד מהם כתב: "אני מסכים עם ראשי הכפר שזה לא מקובל לסגור כבישים בלי הודעה מראש, אבל אני מוצא את זה מוזר, מצחיק ובו בזמן כועס על הדרך הלא מתחשבת של התייחסות לעניין, תשאלו את ראש העיר אם הוא יודע שהוא ימות רק בעוד 6 חודשים".

אחד אחר כתב: "הכפר צ'סטנאט רידג' צודק ב-100 אחוז בטיעונים שלהם, למרות שהייתי מסכים שהם יכלו להשתמש בניסוח טוב יותר".

עוד גולש כתב: "המכתב הזה יצא מפרופורציות. ברור שכותב המכתב התכוון לכתוב 6 "שעות" במקום "חודשים". המילה ששגויה בשימוש הייתה רק שגיאת הקלדה פשוטה עקב החיפזון שבו הוקלד המכתב, תפסיקו לעשות עניין גדול על כלום ופשוט תתנו 6 שעות התראה והכל יהיה בסדר".

אחד אחר לגלג על ראשי הכפר: "אולי הם צריכים להגיד לכפר כל יום להיות מוכנים 6 חודשים מראש ואם אין הלוויה כזו הם יכולים להגיד או שהאדם "לא מת בלוח הזמנים שלנו" או "מסיבה כלשהי לא הרבה אנשים הגיעו".

"בהחלט צריך להודיע ​​להם אם יש סיכוי סביר ללוויה בקנה מידה גדול בתוך 6 חודשים" כתב גולש נוסף בהומור.

מונסי רחמסטריווקא ארצות הברית מסע הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד