כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
תיעוד ענק ומסכם

לראשונה בהלוויה: פארנצ'עס בבית החיים | צפו

תיעוד ענק ומסכם ממסע הלווית האדמו"ר הקדוש מרחמסטריווקא זצוק"ל שהסתלק אמש לבית עולמו בגיל 92. עשרות אלפים ליוו בבורו פארק ובמונסי | לראשונה: הוצבו פארנצ'עס בבית החיים לשמור על הסדר המופתי | צפו בגלריות ענק

לראשונה בהלוויה: פארנצ'עס בבית החיים | צפו
הלווית הרבי מרחמסטריווקא במונסי צילום: די וואך

דרכי עולם החסידות אבלות, ביום הגדול של ערב ראש חודש אלול עשרות אלפים ליוו את האדמו"ר הקדוש מרחמסטריווקא זצ"ל זקן האדמו"רים והרבי החשוב ביותר בארה"ב שעשרות אלפים נהרו לפתחו. 

ליד ביתו של הרבי החלו להתאסף המונים עת נודע כי מדובר בדקות האחרונות, אחרי שיצאה ההודעה על הבשורה הקשה, בחצות היום על פי שעון ניו יורק, הודיע בקו הקהילה הרב יצחק שלמה דרזנר מחשובי המתפללים בבית מדרשו של האדמו"ר, "יתומים היינו ואין אב, אוי לה לספינה שאבד קברניטה כאן מדבר יצחק שלמה דרזנר מהבית של הרבי, התבקשנו לבשר את הבשורה כי בחדר של הרבי קורעים עכשיו קריעה".

מיד הגיעו קבוצה גדולה של עסקנים, ארגון הצלה, ארגון חברים, ארגון השומרים והמשטרה, וישבו יחד בכדי לארגן את ההלוויה הגדולה, כדי שהלוויה תתקיים בצורה מסודרת עוד באותו יום. מיד סגרו את דלתות בית המדרש הגדול בבורו פארק בכדי לרוקן את ההיכל בכדי לפנות מקום למסע הלוויה.  

לאחר מכן פתחו את שערי בית המדרש הגדול של החסידות במרכז בורו פארק לשם נכנסו אלפי חסידים, כל ההיכל כולל הגלריה ועזרת נשים, תושבי בורו פארק שהיו קשורים לרבי הגיעו, כולל אנשים שהגיעו מניו יורק והסביבה וגם מניו ג'רזי, בתוך בית המדרש היה גדר מסביב למיטה ולידו ישבו בניו של האדמו"ר וכן גדולי האדמו"רים והרבנים. 

הפרשים מלווים את המיטה של הרבי מרחמסטריווקא זצ\

מסע הלוויה נפתח פרקי תהילים עם דברי פרידה. נכדו של הרבי הרה"ג ר' מאיר יוסף רובין דומ"ץ רחמסטריווקא, שימש כש"צ באמירת תהילים ואמירת קל מלא רחמים, לאחר מכן הושמעו דברים בשידור חי מישראל דרך הטלפון מפי אחיינו האדמו"ר מרחמסטריווקא מישראל. שבתוך דבריו הכתיר את בניו להמשיכי דרכו בקודש בהנהגת הקהילות של רחמסטריווקא ולכהן פאר כאדמו"רים, כפי מנהג הקהילה לא הספידו כלל את הרבי. 

בתום מסע הלוויה בבית המדרש לפני היציאה לרחוב, הכריזו באופן היסטורי שעל פי הוראת הרבנים הגאונים שרק מי שטבל באותו יום במקווה ומנותק לגמרי מהטכנולוגיה יוכל להחזיק את המיטה, ומי שלא מנותק 100% מהטכנולוגיה שלא יתקרב למיטה כלל.

עשרות אלפים ליוו את האדמו"ר ברחובות בורו פארק עד לשדרה ה-60 שם הכניסו את המיטה לרכב של הנגיד ר' יוחנן טווערסקי, הארון נסע בשיירה מיוחדת בליווי משטרתי וארגון שומרים המקומי, על מנת שלא יצטרכו לעמוד בפקקים ויכלו להגיע במהירות האפשרית למוונסי, בניו של האדמו"ר נסעו בטנדר מיוחד שהתלווה גם הוא לשיירה, כשהם הגיעו למונסי המתינו כבר אלפים למיטה, בערך בשעה 20:00 המיטה הגיעה יחד עם אלפי המלווים לבית החיים החדש 'הר שלום' בארמונט במונסי שם קנו הנהלת הקהילה חלקה מיוחדת עבור חסידי רחמסטריווקא רק בשנה האחרונה.

הרבי מרחמסטריווקא סופד בשידור חי ומקונן על פטירת דודו

אלפים השתתפו בקבורה בבית החיים, כשבצעד היסטורי החליטו העסקנים שמפני חשש פיקוח נפש, ובכדי שכולם יוכלו לראות את הקבורה בבלי להידחף, הקימו עשרות פארנצ'עס גבוהים ברחבת בית החיים ואכן נרשמה הצלחה גדולה שתועתק לעוד לוויות בעתיד. 

בניו של האדמו"ר קרעו קריעה כדת וכדין ואחריהם מאות תלמידים וחסידים, אחרי סתימת הגולל נעמדו בשורות כנהוג כדי לנחם את האבלים, בהלוויה נרשמה השתתפותם של גדולי האדמו"רים והרבנים מכל החוגים בארה"ב שהגיעו לחלוק כבוד אחרון לזקן צדיקי הדור. 

בזמן הלוויה בארץ השתתפו אלפים בבית מדרש הגדול של חסידות רחמסירווקא בשכונת גוש 80 בירושלים, שם השתתפו בלוויה בשידור חי שם ספד אחיינו האדמו"ר מירושלים, שאף קרע קריעה ובירך דיין האמת ללא שם ומלכות והתיישב ארצה, כשהפרוכת מאחוריו הוסרה.

צפו בתיעוד ענק ומסכם 

 

רחמסטריווקא רחמסטריווקא ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד