ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
במסגרת שת"פ

מדינת חוק: הקבלנים התחכמו ורישיונם נשלל

בסיום השימועים לקבלנים הוחלט כי רישיון קבלן אחד יבוטל והוא ימחק מפנקס הקבלנים, בשני מקרים אחרים נשלל רישיון הקבלן לתקופה של שנה, בשני מקרים נוספים נשלל רישיון הקבלן לתקופה של חצי שנה, בשני מקרים נוספים נשלל רישיון הקבלן על תנאי לתקופה של בין שנתיים לשלוש שנים ובמקרה אחר ניתנה לחברה התראה

מדינת חוק: הקבלנים התחכמו ורישיונם נשלל
אתר בנייה. אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

במסגרת שיתוף הפעולה בין משרד הבינוי והשיכון ומשרד העבודה, מנהל הבטיחות ומפקח העבודה הראשי מעביר מידע לרשם הקבלנים בנוגע לחברות שביצעו עבירות בטיחות, והרשם מזמין את הקבלנים לשימוע, על מנת לעמוד על טיב שמירת הבטיחות באתריהם.

בחודש האחרון בוצעה אכיפה מוגברת במסגרתה נערכו שמונה שימועים לקבלנים שבאתריהם התגלו ליקויי בטיחות רבים. 

בסיום השימועים הוחלט כי רישיון קבלן אחד יבוטל והוא ימחק מפנקס הקבלנים, בשני מקרים אחרים נשלל רישיון הקבלן לתקופה של שנה, בשני מקרים נוספים נשלל רישיון הקבלן לתקופה של חצי שנה, בשני מקרים נוספים נשלל רישיון הקבלן על תנאי לתקופה של בין שנתיים לשלוש שנים ובמקרה אחר ניתנה לחברה התראה. 

כמו כן, בחודש הקרוב צפויים להתקיים חמישה שימועים נוספים לחברות שלגביהם הועבר מידע ממנהל הבטיחות, בנושא פעילות הבטיחות באתריהם.

יצוין כי בחינת פעילות הבטיחות של הקבלנים המגיעים לשימועים, נעשית, בהתאם לנייר עמדה שפורסם לידיעת הציבור בו פורטו תבחינים מסוימים ובהם - האם הקבלן מחזיק בתוכניות בטיחות, מינה מנהלי בטיחות ועוזרי בטיחות, מפעיל תכנית אכיפה פנימית וכיוצ"ב. כמו כן, נבדקות הפעולות המבוצעות באתרי הקבלנים בהקשר של בטיחות.

משרד העבודה מוסר כי פעילות ברוכה זו תורמת באופן משמעותי להצלת חיי עובדים בשטח. ההנחיה של השר הינה למקסם את שיתוף הפעולה בין מנהל הבטיחות ומפקח העבודה הראשי לרשם הקבלנים ביצירת הרתעה מתמדת ורציפה מול קבלנים שערך הבטיחות זר להם ונגדם המשרד פועל ויפעל בנחישות רבה. חיי אדם הינם ערך עליון ונפעל בכל האמצעים ובממשק עם כלל המשרדים לשמור על בריאות ובטיחות העובדים.

אי-עמידה בתנאי הרישיון

בנוסף לסנקציות שהותלו בגין עבירות בטיחות, נשללו בחודש האחרון על ידי רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון רישיונות משלושה קבלנים ולקבלן אחד נשלל רישיונו על תנאי. שלושה קבלנים נוספים עתידים להגיע לשימוע בימים הקרובים. בהתאם לבדיקות שבוצעו במשרד הבינוי והשיכון נמצא כי החברות לא עמדו בתנאי הרישיון הקבלני כך שלא העסיקו את גורמי המקצוע על בסיסם החזיקו ברישיון הקבלני, בכך הקבלנים פעלו בניגוד להוראות חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות,התשכ"ט-1969.

משרד הבינוי והשיכון מדגיש את החשיבות של הפעלת אתר בנייה בצורה בטוחה ובהתאם לחוק וימשיך לפעול במגוון דרכים, על מנת לוודא כי פעילות הקבלנים בטוחה הן לעובדים באתרים והן לסביבה בה הם פועלים.

 

 

קבלנים בנייה היתרי בנייה יחידות דיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד