כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
זעם בהתיישבות

בסביבת סמוטריץ' מודים כי אישר את הפינוי בבנימין: "מדובר בקרקע ערבית"

בסביבת השר סמוטריץ' מודים כי אישר את הפינוי ב"גבעת אעירה שחר", הסמוך לכוכב השחר שבבנימין. גורמים בסביבתו: "מדובר במבנים חדשים שנבנו על קרקע פרטית ערבית מוסדרת ולא ניתן להסדיר אותם". בהתיישבות תקפו: "הערבים קיבלו תמונת ניצחון"

בסביבת סמוטריץ' מודים כי אישר את הפינוי בבנימין: "מדובר בקרקע ערבית"
סמוטריץ' צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בסביבתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודו הבוקר (שני) כי הפינוי ב"גבעת אעירה שחר", הסמוך לכוכב השחר שבבנימין - מזרחית לרמאללה נעשה באישורו.

גורמים בסביבתו אמרו: "מדובר במבנים חדשים שנבנו על קרקע פרטית ערבית מוסדרת ולא ניתן להסדיר אותם וביחס אליהם יש דרישה של מערכת הביטחון והמשפטנים לאכיפה".

עוד מסרו: "למרבה הצער לא הצלחנו להביא לפתרון בהסכמה של העברתם לאדמות מדינה סמוכות כדי להסדירם כפי שפעלנו ואנחנו פועלים במקומות אחרים, כמו למשל בחומש.

במשמרת שלנו אנחנו בונים ומסדירים בהתיישבות בהיקפים חסרי תקדים ועושים זאת בגאון, בסמכות וברשות".

ח״כ לימור סון הר מלך הגיבה: "אני לא מוכנה לקבל בשום פנים ואופן את האמירה של ״מקורבי סמוטריץ״ על הריסת מבנים בשטחי א״י. גם אם כעת לא ניתן להסדיר את ההתיישבות הספציפית הזו, אסור להרוס אותה".

לדבריה, "שטחי c מלאים במבנים ערבים לא חוקיים כפי שהשר עצמו יודע, וכאשר מאות מטרים סמוך ליישוב עומדים על תילם מבנים ערבים שנבנו שלא כחוק - האכיפה הבררנית נגד יהודים איננה יכולה להתקבל".

חתנה של השרה סטרוק ממפלגתו של סמוטריץ', נפתלי אורבך, תושב מעוז אסתר תקף בתגובה: "לפני אור ראשון, מג"ב הסתער, היעד נכבש במהירות, האויב נוצח ללא קרב, השמש זרחה, הכוחות פשטו, כלי ההרס הרסו. לא צריך להתרגש, העולם לא יגנה, זה רק בתים של יהודים.

שום דבר אסטרטגי, שלושה בתים פה, ארבעה בתים שם. הערבים ימשיכו לבנות אלפי בתים ליהודים, ביהודה, בנימין, בשומרון ובכל הארץ.

לכל מי שדואג מהעדר דמוקרטיה, גם אין מה להזדעק. בג"ץ לא פלש חלילה לתחומי הממשלה או להפך. גם לא נפגעו זכויות אדם, אלו בסך הכל יהודים, ועוד עם פאות".

לדבריו, "הערבים קיבלו תמונת ניצחון, יהודים שוב מחריבים לעצמם, מודים שאין להם באמת מקום תחת השמש. כל הכבוד לצה"ל, תחי מדינת ישראל, פרחים לעוצמה יהודית ולציונות הדתית, גם ממשלת הימין שלהם יודעת לעודד את אויבינו. כמה דם יהודי ישפך בזכות העידוד הזה?

השמש זרחה, השוחט שחט ועולם כמנהגו נוהג", אמר.

בצלאל סמוטריץ יהודה ושומרון פינוי מאחזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}