כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
באישור סמוטריץ'

התושבים הגיעו למחות: פינוי והרס מאחז בלתי חוקי בבנימין • צפו

הבוקר (שני) פשטו כוחות גדולים של מג"ב על גבעת אעירה שחר בבנימין והחלו לפנות את האזור תוך הריסת המבנים, תושבים רבים הגיעו למקום למחות כנגד ההרס

התושבים הגיעו למחות: פינוי והרס מאחז בלתי חוקי בבנימין • צפו
הריסת המבנים בבנימין צילום: מתוך הסרטון

כוחות גדולים של שוטרי מג"ב ומנהל אזרחי פשטו הבוקר על גבעת אעירה שחר בבנימין והתחילו במסע הרס. תושבים רבים מיישובי הסביבה הגיעו למקום ומחו כנגד ההרס.

הפינוי וההריסה בבנימין

מדובר בפינוי הראשון הנערך באעירה שחר מאז הקמת ממשלת הימין לפני כשבעה חודשים, ואחד הגדולים שנערכו בתקופה האחרונה.

על פי ההסכמים הקואליציוניים, פינוי מבנים בהתיישבות היהודית יעשה תחת סמכותו ובאישורו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', למעט מקרים חריגים כגון צורך בטחוני דחוף, או בניה חדשה - שהם תחת סמכותו של שר הביטחון יואב גלנט.

באעירה שחר תקפו את ההרס: "ממשלת הימין ממשיכה את מסורת גנץ ולפיד, לפגוע בהתיישבות היהודית ולהרוס בתים. הדברים חמורים הרבה יותר כשכל זה מגיע שבוע אחרי עלילות דם כנגד מתיישבים גיבורים שהגנו על עצמם. אחרי שנחשפו השקרים של דובר צה"ל שאימץ במהלך השבת את הגירסא השיקרית של הערבים לגבי אירועי בורקה, עכשיו מגיע תור הנקמה."

לטענת התושבים "אחרי שמתברר מרגע לרגע בבתי המשפט איך תיק הרצח שמנסים לתפור למתיישבים פשוט מתפורר, החליטו לפנות לנקמה דרך הרס ההתיישבות. בפינוי עכשיו מתבצע הרס של בתי משפחות עם ילדים, בתים שקיימים בגבעה מעל לחצי שנה, שהם תחת אחריותו של השר בצלאל סמוטריץ' ועליו לאשר את ההריסה שלהם. מזעזע שסמוטריץ' בוחר להילחם בהתיישבות." תקפו באעירה שחר.

בנימין פינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}