כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
"החברה לא צריכה לחטוף מכות"

ההקלטות שסיבכו את משה כחלון נחשפות

בהקלטות חדשות שנחשפו, נשמע שר האוצר לשעבר משה כחלון, שעמד בראש חברת 'יונט קרדיט' שקרסה, כשהוא אומר לעובדים שלא לדווח על חשד למעילת כספים | בחקירתו טען שלא היה מודע לחומרת דבריו

ההקלטות שסיבכו את משה כחלון נחשפות
משה כחלון צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ההקלטה שסיבכה את כחלון: שר האוצר לשעבר, משה כחלון, נשמע בהקלטות שחשף העיתונאי אבישי גרינצייג ב'כאן 11' - אומר לעובדי החברה 'יונט קרדיט' שבראשה עמד שלא לדווח על חשד למעילת כספים.

על פי ההקלטות, בכיר בחברה התריע בפני כחלון על מיליוני שקלים שנעלמו, ואמר לו שלא יהיה מנוס מלדווח על כך, אך הוא הורה לא שלא לעשות כן.

ההקלטות שסיבכו את כחלון - הכתבה בכאן 11

כחלון נשמע אומר בהקלטה: "החברה לא צריכה לחטוף מכות. תן לנו אחרי דירוג יהיו לנו מספיק שומנים. כרגע אנחנו אנורקסים, כל מכה תפרק אותנו". בשיחה, דיווח גם הבכיר על התנהלותו המחשידה של המנכ"ל צחי אזר, שלימים הפך לחשוד המרכזי בפרשה. "אם אתה חושב שגנבו לך - בוא נגיד 'גנבו' ונלך למשטרה. זה יותר מדי מסריח. הפתרון שלו (אזר) זה לדחות את הבעיה", נשמע אומר.

בחקירה הכחיש כחלון שידע על אי סדרים ולכן לא דיווח. בחקירה שנייה הוא עומת עם ההקלטה והסביר שלא זכר את השיחה ולטענתו, לא היה מודע לחומרת הדברים והאשמה מוטלת על אותו בכיר שלא הדגיש זאת בפניו.

השיחה מסבכת את כחלון, שכן מלבד עבירות אי דיווח, הוא הורה לכאורה לבכיר להמתין עם הדיווח כדי שלא לפגוע בחברה. דבר זה עלול לסבך אותו באישום בגין קבלת דבר במרמה.

משה כחלון הקלטות יונט קרדיט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}