ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
לקראת שלום?

לראשונה: סעודיה תמנה שגריר לרש"פ וקונסול בירושלים

שגריר סעודיה בירדן נאיפ אל-סדירי הגיש היום את כתב האמנה שלו ליועצו המדיני של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן, ובכך יהפוך לשגריר הראשון של סעודיה ברשות הפלסטינית. לפי סעודיה, הוא יכהן במקביל כקונסול בירושלים

לראשונה: סעודיה תמנה שגריר לרש"פ וקונסול בירושלים
הפלגים הפלסטינים בעזה צילום: צילום ערבי

שגריר סעודיה בירדן נאיף אל-סדירי הגיש היום ליועצו המדיני של מנהיג הרשות אבו מאזן את כתב האמנה שלו, וישמש מעתה כשגריר הראשון של סעודיה ברשות הפלסטינית.

לפי הודעת סעודיה, אל-סדירי יכהן במקביל כקונסול כללי בירושלים. מינוי חשוב זה מגיע על רקע השיחות המתנהלות בין ארה"ב לסעודיה על גיבוש הסכם עם ישראל.

יועצו של אבו מאזן בירך: "אנו מברכים את שגריר סעודיה, ומדגישים כי צעד חשוב זה יתרום לחיזוק היחסים החזקים שמחייבים את שתי המדינות ושני העמים".

עוד הוסיף: "בשמו של אבו מאזן, הוא הביע את הערכתה של הרשות הפלסטינית והנהגתה על עמדותיה האיתנות של ממלכת ערב הסעודית כלפי העם הפלסטיני, ותמיכתה הקבועה בסוגיה הפלסטינית".

במקביל, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ייצא השבוע לוושינגטון, בשליחות ראש הממשלה נתניהו, לשיחות בבית הלבן בעניין מאמצי ממשל ביידן להשיג עסקת חבילה עם סעודיה שתכלול גם הסכם שלום עם ישראל.

על פי דיווח ב'וואלה', בכירים אמריקנים אמרו כי מטרת הממשל - להשלים את המאמץ הדיפלומטי שלו מול סעודיה עד סוף 2023 או ברבעון הראשון של 2024, לפני שקמפיין הבחירות יהפוך למרכזי בסדר היום של הנשיא.

הרשות הפלסטינית ארה''ב ירדן סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד