ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
מכה לשב"כ

זו החלטת בית המשפט בפרשת "הריגול האיראני"

בכתב האישום נטען כי הישראליות ריגלו עבור צעיר איראני שהתחזה ליהודי. בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי יש לזכות את הנאשמות. אחת הנאשמות הורשעה בעבירה של מגע עם סוכן חוץ

זו החלטת בית המשפט בפרשת "הריגול האיראני"
הסוכן האיראני, "ראמבוד" צילום: תקשורת שב"כ

בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה היום (רביעי) שניים מהנאשמים בפרשת הריגול האיראני שנחשפה בסוף שנת 2021. גבר ואישה שהואשמו בפרשה הואשמו בעבירות חמורות בהן מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה העלולה להיות לתועלת האויב והם זוכו. נאשמת נוספת זוכתה מעבירת מסירת מידע, אך הורשעה במגע עם סוכן חוץ. השופט קבע כי לא מדובר ב"פגיעה בביטחון המדינה".

"אין ספק כי אירן הייתה והינה מדינת אויב. היא רואה במדינת ישראל אויב ושואפת לחיסולה במאבק מזוין. היא מסייעת כספית לארגוני החבלה – החיזבאללה והחמאס", נכתב בהחלטה.

"השאלה הדורשת הכרעה במקרה זה היא מיהו אותו 'ראמבוד', האם הוא אכן פעל מטעם שלטונות אירן, האם היה לו קשר עמם. לא הוכחו כלל הנסיבות הנדרשות להרשעת מי מהנאשמים בעבירה של מסירת ידיעה לאויב שיוחסה להם ולא הוכח במידה הנדרשת כי ראמבוד אכן פעל מטעם 'אויב' שכן לא נשללו האפשרויות כי הוא פעל מטעם גורם מודיעיני אחר ולא מטעם אירן, או שמא בכלל מדובר במתחזה", צוין בהחלטת בית המשפט.

כזכור, בחודש ינואר אשתקד הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי חשף וסיכל פעילות איראנית לגיוס אזרחיות ישראליות עבור איראן. במסגרת זו, במהלך החודש האחרון, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בירושלים, כתבי אישום חמורים כנגד חמישה מעורבים.

במסגרת המעקב הממושך אחר הפעילות וחקירותיהן של החשודות, יוצאות איראן ודברות פרסית, עלה כי אלה קיימו קשרים מתמשכים עם גורם מודיעין איראני. בחקירות נאספו ראיות רבות על קשרים אלה, ובהתאם הוגשו כתבי-אישום כנגד חמישה נאשמים. כתבי האישום מייחסים להם (כל אחד על פי חלקו) ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה העלולה להיות לתועלת האויב וסיוע למסירת ידיעה העלולה להיות לתועלת האויב.

גורם בכיר בשב"כ הדגיש: "מדובר בפרשייה חמורה, בה נחשפה וסוכלה כוונה להקים רשת ריגול עבור איראן, שפעלה בתחומי מדינת ישראל. במקרה זה, אנו עדים לניסיונות ריגול בתחומי ישראל, באמצעות פניה בכיסוי 'תמים' לישראליות ודרדורן לקשר ממושך. זאת, חרף חשדן של הנחקרות כי מדובר בגורם מודיעין איראני, ונוכח בחירתן להמשיך עימו את הקשר ואף לבצע עבורו משימות".

איראן ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד