ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
לקראת הדיון בבג"ץ

השר לוין הניח הצעת פשרה על שולחנה של נשיאת העליון חיות

בעוד פחות מחודש יתקיים בבית המשפט העליון הדיון בעתירות השונות שקוראות לחייב את שר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. בימים האחרונים השר לוין הניח הצעת פשרה חדשה והוא מבקש לקיים מגעים עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. כל הפרטים

השר לוין הניח הצעת פשרה על שולחנה של נשיאת העליון חיות
יריב לוין צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין מסרב לכנס את הוועדה לבחירת שופטים עד לשינוי הרכבה, ובעוד פחות מחודש יתקיים בבית המשפט העליון הדיון בעתירות השונות שקוראות לחייב את לוין לכנס את הוועדה.

במערכת המשפטית מעריכים כי לקראת הדיון יקודמו מהלכים של הרגע האחרון בניסיון למנוע את הדיון בעתירה. על פי דיווח ב'ווינט' בימים האחרונים השר לוין הניח הצעת פשרה חדשה והוא מבקש לקיים מגעים עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

על פי ההצעה, הוועדה תבחר לעליון שני שופטים שמרנים שמוסכמים על חיות ולוין והם יבואו במקום הנשיאה חיות והשופטת ענת ברון הפורשות לגמלאות במהלך חודש אוקטובר.
כמו כן, במקום חיות - שנבחרה על פי שיטת הסניוריטי - ייבחר כנשיא שופט ותיק, אך לא על פי הוותק שלו בעליון. בין השמות האפשריים שעלו נמצאים נועם סולברג, יוסף אלרון ואולי אף יצחק עמית.
עוד במסגרת ניסיון הפשרה, יוצע כי החוק שבו תומך לוין לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, כמו גם שינוי דרכי פעולתה, יושלם וייכנס לתוקף רק החל מהכנסת הבאה - ובינתיים ייבחרו שופטי כל הערכאות האחרות על פי החלטת הוועדה שהרכבה כמעט הושלם.
ההערכה היא כי הנשיאה חיות תדחה את הצעת הפשרה.
יריב לוין אסתר חיות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד