ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
כ-6,700 דונם נהרסו

יותר מ-5,600 שריפות בפורטוגל מאז תחילת 2023

יותר מ-1,000 איש פונו בגלל שריפה שמשתוללת בפורטוגל. אזורי דרום פורטוגל נפגעו במיוחד. המדינות האיבריות פורטוגל וספרד סובלות מטמפרטורות גבוהות ומשריפות ענק. מדענים אומרים שזה תוצאה של שינויי האקלים

יותר מ-5,600 שריפות בפורטוגל מאז תחילת 2023
מדורה. אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מאות כבאים פעלו אתמול לכיבוי שריפות בדרום פורטוגל, 1,400 בני אדם פונו מאז תחילת השריפה. השריפה הרסה כ-6,700 דונם של אדמה. בסך הכל פונו כאמצעי זהירות 19 כפרים, ארבעה מקומות לינה תיירותיים ואתר קמפינג.

חוסה ריביירו, מפקד רשות החירום וההגנה האזרחית, אמר שתנאי מזג האוויר צפויים להישאר קשים כאשר פורטוגל מתמודדת עם טמפרטורות גבוהות ורוחות חזקות. הוא הוסיף כי יש עבודה רבה לעשות כדי להשתלט על האש. "זה מצב מדאיג", אמר.

ריביירו אמר לעיתונאים כי השריפה פרצה גם באזור הכולל מעיינות ומלונות רבים. "תנאי מזג האוויר שאנו הולכים לחוות בימים הקרובים פירושם שכל אירוע קטן [שריפה] יכול להפוך לגדול", אמרה מזכירת המדינה לענייני פנים, פטרישיה גספר.

משרד הפנים שלל הכרזת מצב חירום בטענה שעבודת שירותי החירום הייתה אפקטיבית.

השריפה החלה ביום שבת האחרון בעיריית אודמירה שבדרום מערב אזור אלנטחו. השריפה התפשטה לאזור אלגרבה, שהוא יעד תיירותי מרכזי. מלבד הדרום, דווח על שריפות גדולות גם בליריה שבמרכז פורטוגל ובסינפאס בצפון.

בינתיים, בצפון פורטוגל שלושה מחוזות נמצאים בכוננות מכיוון שהטמפרטורות צפויות לעלות ל-41 צלזיוס בעיר קסטלו ברנקו.

לפי נתונים רשמיים, היו יותר מ-5,600 שריפות בפורטוגל מאז תחילת 2023. בספרד השכנה, היו רק כמה שריפות קטנות ביום שלישי, שכולן היו בשליטה.

 

פורטוגל ספרד שריפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד