כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מערכות המחשוב הושבתו

במהלך הלילה: שוב מתקפת סייבר על בית החולים החרדי בבני ברק

לא בפעם הראשונה: שוב נערכה מתקפת סייבר על ביה"ח מעייני הישועה וגרמה להשבתת מערכות המחשוב המינהלתיות. צוותי בית החולים המשיכו להעניק טיפול לחולים. צוותים של משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי נמצאים במקום; "האירוע נמצא בטיפול של טובי המומחים"

במהלך הלילה: שוב מתקפת סייבר על בית החולים החרדי בבני ברק
בית החולים מעייני הישועה צילום: גוגל מפות

דרמה הלילה בבית החולים החרדי בבני ברק: משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי עודכנו במהלך הלילה אודות מתקפת סייבר בבית החולים מעייני הישועה שגרמה להשבתת מערכות המחשוב המינהלתיות.

על פי הידוע כרגע, המכשור הרפואי לא נפגע. צוותי בית החולים ממשיכים להעניק טיפול לחולים. צוותים של משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי נמצאים בבית החולים, ומסייעים לטפל באירוע בשיתוף צוותי בית החולים.

מהמרכז הרפואי 'מעיני הישועה' נמסר כי הוא "מעדכן על ארוע סייבר מסוג כופרה, שפגע במערכות המחשוב המינהלתיות של בית החולים. הארוע מלווה ע״י משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי ונמצא בטיפול של טובי המומחים בתחום. נכון לעכשיו, מדובר במערכות מינהלתיות בלבד וללא כל פגיעה בטיפול הרפואי ובמאושפזי המרכז".

משרד הבריאות עדכן כי בשלב זה ובתיאום עם משרד הבריאות התקבלה החלטה לא לקבל חולים למרפאות חוץ ולמכוני הדימות בבית החולים. חולים הזקוקים להגיע למלר"ד מתבקשים להגיע לבתי חולים סמוכים. בשלב זה, לא מפונים חולים לבתי חולים אחרים.

מנהלת ביה"ח ד"ר דורית טקס מנובה - "אין פגיעה בטיפול במאושפזים. יחד עם זאת, חולים שמוזמנים לבדיקות אלקטיביות, מרפאות החוץ וחדר המיון של ביה"ח, מתבקשים לא להגיע בשלב זה לביה"ח עד שהעניינים יתבהרו".

מנכל איגוד האינטרנט הישראלי, יורם הכהן, בעקבות מתקפת הסייבר על בית חולים מעייני הישועה: "המתקפה ממחישה חשיבות הטמעת אמצעי הגנת סייבר בבתי חולים- חשיבות לא פחותה ולעיתים אף גדולה יותר משל הכנסת ציוד רפואי נוסף, המתקפה הזאת מדגישה את חשיבות הטמעת אמצעי הגנת סייבר גם בבתי חולים. חשיבות לא פחותה ולעיתים אף גדולה יותר מזו של הכנסת ציוד רפואי נוסף. יש מקום לחזק את המעמד של גופי הגנת הסייבר שפועלים בתוך הארגונים האלו. מה שקורה הוא שבדרגי קבלת ההחלטות במוסדות רפואיים יושבים באופן טבעי רופאים שבין עוד מכשיר MRI לבין מכשיר להגנת סייבר - בחירתם בדרך כלל תהיה ברורה. מבלי שאנו יודעים עדיין מה קרה במעייני הישועה ומה הרקע לאירוע - מתקפות סייבר יכולות להשבית בית חולים שלם על כל מכשיריו הרפואיים ולכן נכון לבחון שוב את סדרי העדיפויות".

יצוין כי זאת לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה. לפני כשנתיים, המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה נפל קורבן למתקפת כופר על מערכות המחשוב של בית החולים. כמה שעות לאחר הדיווח על המתקפה, בבית החולים הודיעו כי הוא מבקש שלא להפנות אליו חולים במקרים שאינם דחופים.

סייבר תקיפות סייבר מעייני הישועה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד