כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
יממה אחרי הדיון בקבינט

שר האוצר: "לא אחתום על הקלות כלכליות לפלסטינים"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע כי הוא לא מתכוון לחתום על הקלות כלכליות לפלסטינים. נכון לכעת סירובו של שר האוצר לחתום משפיעה על החלטה אחת ספציפית. הערב נועדו ראש השב"כ ובכיר הרשות הפלסטינית ודנו במספר סוגיות

שר האוצר: "לא אחתום על הקלות כלכליות לפלסטינים"
מעבר ארז צילום: Attia Muhammed/Flash90

לקראת סיום ישיבת הקבינט שהתכנס אמש (ראשון) עודכנו שרי הממשלה על שורת ההקלות לפלסטינים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט כי יהיה מספיק ליידע את השרים ובהמשך יוכרזו ההקלות ללא הצבעה.

אלא שעל פי דיווח בחדשות 12, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע היום שבכל מה שקשור להחלטות שדורשות את חתימתו - הוא לא מתכוון לחתום.

נכון לכעת סירובו של שר האוצר לחתום משפיעה על החלטה אחת ספציפית והיא לדחות בשנתיים את תשלום חובות המיסים של הרשות הפלסטינית לישראל.

היקף דחיית תשלום החוב עומד כרגע על חצי מיליארד דולר, וסמוטריץ' לא מוכן לאשר את זה. סמוטריץ' גם מסרב לאשר כל יוזמה כלכלית אחרת לטובת הפלסטינים, שתדרוש את חתימתו.

גורם ביטחוני תקף בתגובה: "ברגע שיצאה ההודעה של הקבינט בפעם הקודמת על ההטבות לרשות כדי למנוע את קריסתה - אין דרך חזרה. זו התחייבות מפורשת לממשל האמריקני. שר האוצר לא שולט ולא ישלוט בממשלה הזו".

בתוך כך, הערב נועד ראש השב"כ רונן בר עם בכיר הרשות חוסיין א-שיח. מטרת הפגישה היא, חיזוק הרשות הפלסטינית, הגברת התיאום הביטחוני וניסיון משותף להביא להרגעת השטח, כך דווח בחדשות 12.

בצלאל סמוטריץ רונן בר הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד