כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"עומדים לראות היסטוריה"

נתניהו על הסכם שלום עם סעודיה: "מהמר שזה יקרה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בריאיון לרשת בלומברג לאפשרות שייחתם הסכם שלום בין ישראל לסעודיה ואמר: "אני לא יכול להבטיח, אבל אני מהמר שזה יקרה". לדבריו, "אנחנו הולכים לראות הסכמים כלכליים גם אם יהיה הסכם שלום רשמי וגם אם לא"

נתניהו על הסכם שלום עם סעודיה: "מהמר שזה יקרה"
ראה"מ בנימין נתניהו בהצהרה צילום: לע"מ

רשת בלומברג פרסמה היום (שני) את החלק השני של ראיון ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעוד שהחלק הראשון עסק בסוגיית הרפורמה המשפטית, החלק השני התמקד בנושא המדיני.

ראש הממשלה התייחס לאפשרות של הסכם שלום עם סעודיה והסביר כי בכל מקרה להערכתו שתי המדינות יקדמו הסכמים ביניהם גם ללא הסכם רשמי.

נתניהו אמר: "אני חושב שאנו עומדים לראות היסטוריה. אני לא יכול להבטיח, אבל אני מהמר שזה יקרה. בראש ובראשונה מדובר בהסכמים כלכליים – אנרגיה, תחבורה, תקשורת.

זה באופן טבעי יתבסס על הגיאוגרפיה שלנו – מאסיה, לחצי האי ערב ועד לאירופה. אנחנו הולכים לראות את זה גם אם יהיה הסכם שלום רשמי וגם אם לא", אמר.

על השאלה האם הרכב הקואליציה עלול לגרום לישראל שלא לעשות וויתורים בנושא הפלסטיני ועל ידי כך יימנע הסכם שלום אמר:  "האם אני חושב שסוגיות פוליטיות יפגעו בזה? אני בספק. אם יש נכונות מדינית אז תימצא דרך פוליטית להשגת נורמליזציה ושלום רשמי בין ישראל וערב הסעודית".

נתניהו נשאל איזה וויתורים יהיה מוכן לעשות ואמר: "אני יכול לומר מה אני לא אהיה מוכן לתת – וזה שום דבר שיאיים על ביטחון ישראל, אני לא אעשה את זה". לדבריו, "הסוגייה הפלסטינית תמיד נכנסת לדיווחים על השיחות, זה כמו משהו שצריך לעבור אותו, עלייך לומר שאתה עושה את זה".

עם זאת נתניהו טען כי "האם זה נאמר בחדרי חדרים? האם זה נידון במשא ומתן? אני יכול לומר שזה קורה הרבה פחות ממה שחושבים".

על השאלה האם מדינה פלסטינית היא קו אדום בעבורו אמר: "זו לא תהיה מדינה פלסטינית. זו תהיה מדינה בשליטה איראנית. אתה לא תקבל מדינה פלסטינית, אלא מדינת טרור איראנית.

אני כל הזמן אומר שהדרך היחידה שבה יוכל להיות הסדר שלום סופי עם הפלסטינים בעתיד – ישראל תישאר בעלת הכוח הביטחוני העליון באזור. אחרת, אנחנו נקרוס, וגם הם יקרסו", כך נתניהו.

בנימין נתניהו סעודיה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד