כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
למרות ההפחדות

ישפיע על החלטת הריבית: היחלשות בשער הדולר שנסחר ב-3.68 שקלים

השקל מתחזק קלות ביום המסחר הראשון במט"ח השבוע | שער הדולר נחלש ב-0.3% והוא נסחר תמורת 3.68 שקלים | הימשכות המגמה תעזור לנגיד להותיר את הריבית על כנה

ישפיע על החלטת הריבית: היחלשות בשער הדולר שנסחר ב-3.68 שקלים
שטרות כסף/שקלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בניגוד למה שקורה בעולם, שער הדולר יורד ברמה של 0.3% אל מול השקל. היורו דווקא נותר יציב ועומד על 4.03 שקלים ליורו אחד. בשווקים הגלובליים הדולר דווקא מתחזק ואילו היורו נחלש ב-0.4% מול המטבע האמריקאי ונסחר ב-1.097 דולר. הסברה היא כי הימשכות המגמה של התחזקות השקל תעזור לנגיד בהחלטת הועדה המוניטרית של בנק ישראל הקרובה שצפויה להיות ב-4 בספטמבר, והוא יותיר את הריבית על כנה.

אלכס ז'בז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב אומר בעניין הזה כי "מבחינת האינפלציה, יותר חשוב מהגידול בשכר הממוצע הוא הגידול בסך תשלומי השכר במשק שמייצר כוח הקנייה. בגלל הירידה בתוספת המשרות, קצב הגידול בסך השכר במשק ירד למרות הגידול בשכר הממוצע".

בנוסף "המגמה שצפויה לסייע בירידה באינפלציה זאת היחלשות בביקושים, עליה מצביעים כל האינדיקטורים הרלוונטיים, כגון הרכישות בכרטיסי אשראי ומדד הפדיון במסחר הקמעונאי. גם המכירות ברשתות השיווק במחירים קבועים, שכוללות כבר את חודש יוני, ירדו ברבעון השני. ככל הנראה, נתוני התמ"ג לרבעון השני שיתפרסמו בשבוע הבא יציגו צריכה פרטית חלשה". 

מטח שערי מטח מדד מטח דולר דולר שקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד