כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הבחירות מגיעות לנקודת רתיחה

הפיצוץ בש"ס, שינוי הכיוון ב'דגל' והניצחונות של פרוש | תמונת מצב

כיצד תגיב ש"ס ברגע שיצא מכתב התמיכה הרשמי של רבני 'דגל התורה' בישראל פרוש ומי יסגור את הדיל הראשון שיכריע את הבחירות בכל הארץ | הכנסת יצאה לפגרה וראשי המפלגות נאלצים להתמודד עם המשברים שיוצרת מערכת הבחירות המוניציפלית | תמונת מצב עדכנית

הפיצוץ בש"ס, שינוי הכיוון ב'דגל' והניצחונות של פרוש | תמונת מצב
דרעי, פרוש וגפני צילום: פלאש 90

תאריך הבחירות המוניציפליות הולך ומתקרב בצעדי ענק ובמפלגות השונות מחממים מנועים לקראת ההכרעות שיתקבלו בשבועות הקרובים. כעת, עם היציאה לפגרת הקיץ של הכנסת, מתפנים גם ראשי המפלגות החרדיות לעסוק בזירה הלוהטת.

הזירה המוניציפלית מתפתחת בימים אלה ל"קרב כל בכל", כששלוש המפלגות החרדיות, ש"ס דגל התורה ואגודת ישראל/שלומי אמונים נאבקות זו בזו. סימן השאלה הגדול - בו יאלצו להכריע בימים הקרובים ראשי המפלגות - הוא מי יסגור את הדיל שעשוי לקבוע את תוצאות הבחירות בערים החרדיות כל רחבי הארץ.

תמונת מצב מוניציפלית בפתח שבוע גורלי נוסף:

ש"ס:

האירוע הראשון שיעסיק את יו"ר ש"ס אריה דרעי עם חזרתו בימים הקרובים מחופשה, הוא מכתב הרבנים שהפך לסערת ענק - שמעסיקה בימים אלו את אשדוד החרדית. המכתב שנחשף ב'בחדרי חרדים' הוא אירוע דרמטי במונחי ש"ס, והחשש הוא מאירועי שרשרת בערים נוספות.

כפי שפרסמנו, עשרות רבנים חתמו על תמיכה בראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, זאת לאחר שמועצת חכמי התורה של המפלגה הביעה תמיכה ביו"ר הסיעה המקומית אבי אמסלם.


עלו על עץ גבוה. אמסלם ולסרי. צילום: פלאש 90

מכתב הרבנים באשדוד התגלגל ל"מגה אירוע", אחרי שאנשי ש"ס באשדוד, שניהלו חזית אישית מול לסרי, גררו את המפלגה כולה לטפס על עץ שעדיין לא ברור כיצד והאם ירדו ממנו.

האירוע המשמעותי יותר עבור ש"ס הוא כמובן בעיר אלעד. שם, כפי המסתמן, נראה בקרוב תמיכה רשמית מרבני דגל התורה בישראל פרוש. השאלה כעת היא האם דרעי ירים ידיים או ישקול לפעול בדרכים שונות במטרה להשיב אליו את ראשות העיר, כגון לתבוע את הליטאים לדין תורה בגין הפרת ההסכם שנחתם ביניהם ערב החירות הקודמות.

בנקודת הזמן הזו נראה שדרעי פותח כמה החזיתות. אך לפי שעה קשה לראות כיצד יו"ר ש"ס מנצח בכולן, או אפילו באחת מהן.

'דגל התורה':

אחרי המכה שקיבל גפני באלעד - שם ככל נראה יקבל פרוש את תמיכת ההנהגה הרוחנית של 'דגל התורה' בניגוד לעמדת בכירי הדרג הפוליטי שביקשו לממש את ההסכם עם ש"ס במטרה ללכת לדיל ארצי - ינסה יו"ר 'דגל' לסגור דיל ארצי דווקא עם מאיר פרוש ואגודת ישראל. תמיכה סופית של דגל התורה בישראל פרוש תסכל ככל הנראה כל דיל עתידי במערכת הבחירות הנוכחית בין דגל התורה לתנועת ש"ס.


יהודה בוטבול וישראל פרוש

לפרוש יאמר גפני: "קיבלת את אלעד - תן לי תמיכה בבית שמש". פרוש ינסה לקבל בתמורה הבטחה גם על ראשות העיר ביתר וייתכן שיקבל, שכן אין היתכנות לניצחון של איש 'דגל' בעיר בלי תמיכה גורפת של ש"ס.

מול אגודת ישראל יעבוד גפני בשיטת המקל והגזר. בימים אלה כבר מניח גפני על השולחן איום מרומז עם אפשרות להתמודדות נפרדת למועצת העיר בני ברק, תוך שהוא רומז: הליטאים ישבו על גדר בשאלת זהות ראש העיר מה שעלול לסכן את ניצחונו המובטח של זייברט. בדגל התורה עשויים להגיש הצעה לאגודת ישראל: גיוס של חסידי גור בבית שמש לטובת שמוליק גרינברג כתמורה לגיוס הליטאים בבני ברק לטובת חנוך זייברט.

אגודת ישראל/שלומי אמונים:

בינתיים באגודת ישראל בכלל ובשלומי אמונים בפרט יוצאים מורווחים מן המחלוקת בין דגל התורה לש"ס. נכון לנקודת הזמן הזו, גור היא בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר לקבל את ראשות העיר בבני ברק, למרות הניסיונות להציג את מועמדתו של אוריאל בוסו כרצינית.

באלעד, כאמור, סיכוייו של ישראל פרוש לזכות בראשות העיר אלעד גוברים. ובביתר, במידה ולא יתרחש אירוע משמעותי, נראה כי אין מי שיכול להביס את נציג שלומי אמונים מאיר רובינשטיין.

כך יוצא, שבערים השונות המאבקים נראים רחוקים מסיום, שלומי אמונים עשויה לקבל את ראשות הערים שבהן היא מחזיקה על מגש של כסף. 

בחירות מוניציפליות 2023 מאיר פרוש דגל התורה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד