כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הממשלה תיכנע?

האולטימטום של בכירי הרשות לישראל לקראת כינוס הקבינט

בכירים ברשות הפלסטינית העבירו מסר לישראל ולפיו "אם ההקלות המיועדות לא יאושרו - הפסגה הביטחונית המשותפת לא תתקיים". ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם החליט אם להעלות על סדר יומו של הקבינט את סוגיית ההקלות

האולטימטום של בכירי הרשות לישראל לקראת כינוס הקבינט
אבו מאזן צילום: Flash90

לקראת כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני היום (ראשון), בכירים ברשות הפלסטינית העבירו מסר למקביליהם בישראל: אם ההקלות המיועדות לרשות לא יאושרו - הפסגה הביטחונית המשותפת לא תתקיים.

בסוף פברואר התקיימה פסגת חירום ביטחונית בעקבה בהשתתפות נציגים מישראל, הרשות הפלסטינית, ירדן ובפיקוח ארה"ב. פסגה דומה צפויה להתקיים חודשיים הקרובים, אך כעת עצם קיומה מוטל בספק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם החליט אם להעלות על סדר יומו של הקבינט את סוגיית ההקלות, כשבקבינט יושבים שרים שתומכים בפירוק הרשות, כמו השרים בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר, שהתבטאו נגד ההקלות.

בישיבת הקבינט הקודמת אישרו השרים קידום צעדים עקרוניים למניעת קריסת הרשות, צעד שהתקבל בברכה בידי הבית הלבן ונותר לקבל אישור בידי הקבינט. בתוך כך, גורם המעורה בפרטים אמר כי צה"ל יציג בפני השרים סקירה נרחבת על מצבה של ג׳נין והרשות הפלסטינית בעקבות מבצע "בית וגן".

עוד דווח בכאן חדשות כי, הממשלה בוחנת להגדיל את מספר היתרי העבודה לפלסטינים מרצועת עזה שרוצים לעבוד בישראל. מספר ההיתרים נמצא כיום בשיא ונבחן להגדילו מתוך רצון לשפר את המצב הכללי ברצועה.

על המהלך המליצה מערכת הביטחון, אחרי שכבר המליצה על צעדים נוספים להקלה על הרשות שעלו כבר לדיון בקבינט האחרון. הקלות כאלה גם הובטחו לאמריקנים בשיחות שניהל ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביין ועם בכירים נוספים.

השרים סמוטריץ' ובן גביר הביעו כבר התנגדות להקלות לרשות הפלסטינית. בן גביר אמר: "אני שומע כל מיני דברים בתקשורת על הקלות לטובת הרשות הפלסטינית, לא ברור לי איך אנשים שמסיתים לרצח ופועלים לחרם על ישראל - נדון בהקלות כלפיהם". סמוטריץ' אמר: ""לא מאשרים שום דבר, לא יעברו שום כספים, מה שבסמכות משרד האוצר לא יהיה נקודה".

 

הקבינט הביטחוני הרשות הפלסטינית ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד